Macarale înălțându-se spre cer și mașini uriașe – acesta este obișnuitul și captivantul orizont Bauma. Dar, în umbra tuturor mașinăriilor grele XXL de înălțare și de minerit, acest târg global de top regăsește multe produse mai mici și soluții la fel de inovative care ar putea captiva interesul vizitatorilor. În continuare avem o mostră a câtorva din noile evoluții în utilajele de construcții, vehicule, echipamente și componente prezentate la Bauma între 11 – 17 Aprilie 2016 la salonul de prezentare Messe München.
Pentru mulți constructori profesioniști este o provocare să ții cont de toate uneltele, echipamentele și proviziile. Cine folosește ce, și unde? Ce obiect necesită un control de rutină sau un control de siguranță? Ce articol sau consumabil trebuie să fie comandat? Pentru a facilita răspunderea la aceste întrebări sau la unele similare într-un mod rapid și ușor, producătorul de unelte Hilti a venit cu ideea unui program numit ON!Track, ce va fi prezentat la Bauma. Cu ajutorul unui cititor de cod de bare RFID, bunurile pot fi etichetate și identificate într-un mod unic neavând importanță fabricantul acestora. Conform Hilti, programul, fundamentat pe Cloud, asigură stocare centralizată și sincronizată a datelor. Datele pot fi accesate la orice oră cu ajutorul unui computer sau a unui smartphone. Programul Hilti ON!Track este folosit de clienți selecționați încă de la începutul anului 2015, iar din Ianuarie 2016 a devenit disponibil în toată Germania.
Producătorul de vehicule MAN oferă și el soluții digitale avansate. La Bauma vor prezenta în premieră noua lor aplicație DriverConnect, având ca și țintă optimizarea legăturii dintre șofer și dispecer. Ambii pot comunica ușor și rapid unul cu celălalt prin intermediul mesajelor text. Șoferul poate trimite rapid mesaje predefinite prin simpla apăsare a unui buton și astfel, dispecerul va fi informat tot timpul despre sosirea la destinație, pauze, status sau avarii. În cazul unei avarii, aplicația va transmite toată informația relevantă astfel încât camionul în cauză va putea fi apelat de către echipa de mentenanță. Șoferul primește informații privind comenzi și adrese pe care le va putea accepta cu ajutorul sistemului de navigație MAN integrat în vehicul. Acest sistem evită erorile de transmisie sau scriere. În paralel, șeful de departament și dispecerul vor păstra un rezumat al călătoriilor și a comenzilor.
Pe de altă parte, Zandt Cargo oferă o soluție ”analog” reală pentru a contura noua sa platformă AT-P 400. Această soluție este în esență un concept demonstrat foarte simplu, dar extrem de flexibil pentru a transporta chiar și mașinării de construcție foarte înalte. Platforma este ajustată cu elemente reglabile de protecție. Când acestea sunt trase, este creată o platformă ce poate fi folosită pentru o varietate de aplicații de încărcare. Pentru a crea încastrarea roților, elementele reglabile sunt stocate în cadrul platformei cu ajutorul unui sistem telescopic. Datorită unghiurilor de atac joase, toate utilajele de construcție cum ar fi motostivuitoarele și excavatoarele, dar și tractoare mari, pot fi încărcate pe această platformă și poziționate pe acea încastrare.