Bosch, unul dintre liderii globali în furnizarea de tehnologii şi servicii, a atins anul trecut în România o cifră de afaceri de 212 milioane de euro. În raport cu anul 2012, în 2013 volumul vânzărilor a crescut cu 18 la sută. În anul precedent, Bosch a investit peste 70 de milioane de euro în România, în special în finalizarea fabricii de tehnologie auto din Cluj şi în extinderea fabricii existente din Blaj.
„Anul 2013 a fost un an foarte important pentru Bosch în România, caracterizat prin dezvoltarea solidă a tuturor activităţilor grupului. În plus, ne-am întărit semnificativ prezenţa pe piaţa românească, iar în anii următori dorim, de asemenea, să continuăm extinderea şi consolidarea activităţii noastre”, afirmă Mihai Boldijar, reprezentantul Grupului Bosch în România.
Extinderea centrului de comunicare Bosch
În 2013, centrul de comunicare Bosch din Timişoara a fost extins semnificativ. „Datorită calificărilor excelente şi competenţei angajaţilor noştri, în special în domeniile IT şi de supraveghere la distanţă, am putut atrage numeroase proiecte noi”, declară Mihai Boldijar. Centrul de comunicare are aproximativ 400 de angajaţi, o suprafaţă de peste 3.500 de mp şi oferă servicii în 19 limbi.
Noua unitate de producţie şi dezvoltare din Cluj
Recent, grupul Bosch a deschis cea de-a doua unitate de producţie dedicată tehnologiei auto în România. În noua fabrică din Cluj, Bosch produce componente electronice şi dispozitive de control pentru industria auto. În plus, pe viitor, “inima electronică” a sistemului de propulsie al bicicletei eBike va fi fabricată la Cluj. Încă din noiembrie 2013, la Jucu a fost inaugurat Centrul de cercetare şi dezvoltare Bosch din România.
Extinderea fabricii din Blaj
De asemenea, Bosch a extins semnificativ unitatea de producţie din Blaj. Începând cu 2013, fabrica a produs senzori de turație a roților și senzori de turație a arborelui cotit, folosiţi în industria auto. În 2013, pentru extinderea fabricii şi pentru noi echipamente de asamblare s-a investit o sumă de aproximativ 50 de milioane de euro.
Termotehnică: accent pe produsele ecologice
Cu ajutorul dispozitivelor moderne de încălzire, Bosch şi-a sporit semnificativ volumul vânzărilor în România. Datorită tehnologiei în condensare, aceste produse sunt în acelaşi timp mai ecologice şi mai economice. În România, societatea a câștigat o cotă importantă din piaţă cu ajutorul mărcilor Bosch şi Buderus.
Perspectivele Grupului Bosch pentru anul 2014
În anul 2014, Bosch se aşteaptă la o creştere a volumului de vânzări între 3 şi 5 procente. Una dintre zonele pe care se va pune accent în viitor este reprezentată de produsele care se pot conecta la internet şi serviciile bazate pe internet.