Bulli. Este simbolul autovehiculelor comerciale. Transporter, Caravelle, Multivan și California, toate sunt best-seller. Timp de 6 generații – de la T1 la T6 – Volkswagen Autovehicule Comerciale a vândut aproape 12 milioane de unități în toată lumea. Acum întreaga gamă beneficiază de un update important: T6.1. Cea mai nouă versiune a acestui model legendar. Digitalizat și conectat. Ce aduce nou? O varietate de sisteme de asistență, instrumente digitale în premieră și cea mai nouă generație de sisteme infotainment Volkswagen cu card SIM integrat, ce permite accesul online permanent. De asemenea, designul părții din față, panoul de bord și specificații extinse ale echipamentelor standard. Puterea de propulsie este livrată de cele mai noi motoare TDI (între 90 și 199 CP). Bulli este echipat cu noua versiune de grup motopropulsor, cu o acționare complet electrică (în funcție de bateria aleasă, autonomia este de peste 400 Km). Noul T6.11 va fi lansat începând cu toamna lui 2019.
Acum asistența la vânt lateral este inclusă în T6.1 ca standard
„Servodirecția hidraulică de la T6 a fost înlocuită la T6.1 cu un sistem electromecanic, care permite intervenția activă în comanda direcției. Acesta schimbă totul, deoarece deschide calea pentru noi sisteme de asistență”, spune Alexander Hitzinger, membru al consiliului și responsabil cu dezvoltarea tehnică. Hitzinger continuă: „La T6.1, am dorit să stabilim noi standarde în siguranța și confortul autovehiculului. Extrem de importantă pentru noi a fost stabilitatea în timpul condusului. Aici am făcut progrese semnificative.” Noile sisteme de asistență includ asistența la vânt lateral – un sistem standard în toate modelele T6.1. În cazul rafalelor puternice, Bulli este stabilizat automat la vânt lateral.
Alte noi sisteme de asistență
Sistemul de menținere a benzii, Lane Assist. Acesta detectează cu o cameră marcajele ce delimitează benzile de circulație și menține automat autovehiculul T6.1 pe banda sa. De acum, Park Assist va simplifica parcarea și ieșirea din locurile de parcare. Când este activat, sistemul ghidează automat intrarea și ieșirea din parcare; șoferul nu trebuie decât să acționeze pedalele de accelerație și de frână. Pentru ca totul să meargă bine la manevrarea manuală, sistemul de protecție laterală de la Crafter a fost adaptat pentru utilizarea la T6.1. Acesta folosește un sistem de senzori ultrasonici distribuiți în jurul autovehiculului, pentru a reduce riscul unei avarii prin coliziune. În același timp, Rear Traffic Alert protejează împotriva accidentelor în timpul mersului cu spatele; sistemul avertizează șoferul dacă un autovehicul se apropie în spatele mașinii, la un unghi de 90 de grade. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul intervine activ prin frânare.
Trailer Assist simplifică manevrarea cu remorcă
În funcție de motor, masa maximă a remorcii poate ajunge la 2500 kg. Acum, Trailer Assist, identic cu cel de la Crafter, face mai ușoară manevrarea cu o remorcă. Preia toate deciziile complicate pe care șoferul trebuie să le ia la deplasarea în marșarier cu o remorcă atașată. Șoferul pur și simplu setează unghiul de marșarier pentru remorcă, utilizând butonul rotativ pentru reglarea oglinzii retrovizoare exterioare – care devine joystick – și ecranul din cockpit. Astfel T6.1 preia conducerea. Trailer Assist reprezintă o fuziune între Park Assist, servodirecția electromecanică și camera pentru marșarier Rear View (care detectează unghiul de articulare al barei de tractare a remorcii). Gama noilor sisteme este suplimentată de afișarea semnelor de circulație prin camera frontală.