CUM ARATÃ VIITORUL PENTRU LANTURILE DE APROVIZIONARE?

Tot ce este procesat sau fabricat – alimentele pe care le consumăm, hainele pe care le purtăm, mașinile pe care le cumpărăm și casele în care locuim – toate au etape prin care trebuie să treacă înainte de a ajunge la punctul final de vânzare cu amănuntul.

Acest proces începe chiar de la materiile prime, trece prin transport, fabricare, depozitare, iar transport și sfârșește în cele din urmă prin a ajunge în magazin sau în showroom sau în dezvoltarea de locuințe; indiferent de locul în care trebuie să se afle un produs, unde consumatorul îl va vedea și îl va cumpăra.

Poartă numele de lanț de aprovizionare; este succesiunea operațiunilor necesare pentru a crea un bun final și implică producători, operatori de depozite, comercianți cu amănuntul și alții.

Un lanț de aprovizionare este un proces extrem de complex, este invariabil o operațiune globală și implică întotdeauna mulți actori.

Ce etape alcătuiesc un lanț de aprovizionare?

Cele patru etape principale ale lanțului de aprovizionare sunt:

1. Aprovizionare

2. Producție

3. Depozitare

4. Livrare

FFiecare etapă necesită o planificare și o sincronizare atente pentru asigurarea că produsele potrivite sunt la locul potrivit, la momentul potrivit. Procesul trebuie să fie rapid și eficient, cu produse care ajung la punctul lor de vânzare, gata pentru consumator; totul trebuie să fie livrat în cantitățile potrivite, să fie de calitatea corectă și să ajungă în timp util. Și toate acestea trebuie să se facă la cel mai competitiv cost.

Pentru a putea realiza acest lucru, lanțul de aprovizionare trebuie să aibă:

Echilibru: acolo unde sunt coordonate toate activitățile. Cu atât de mulți oameni, atât de multe produse și procese implicate, echilibrul necesită o planificare atentă.

Eficiență: este esențială pentru a menține costurile la un nivel minim.

Coordonare: furnizorii, producătorii, depozitarea și transportul trebuie să lucreze în armonie pentru a permite ca produsul final să ajungă la punctul de livrare și la timp.

Flexibilitate: când se schimbă elemente ale unui lanț de aprovizionare – de exemplu, modificări ale cererii – lanțul de aprovizionare trebuie să fie suficient de agil pentru a răspunde rapid.

Comunicare clară: din nou, este esențială pentru ca fiecare element al lanțului de aprovizionare să funcționeze coerent.

Viitorul lanțului de aprovizionare

Pentru ca lanțul de aprovizionare să își joace Pentru ca lanțul de aprovizionare să își joace rolul în abordarea provocării uriașe reprezentate de schimbările climatice, trebuie să depună eforturi pentru a deveni mai sustenabil.

Pentru o operațiune atât de complicată, la nivel mondial, nu va fi ușor. Dar se iau deja măsuri pentru reducerea impactului lanțului de aprovizionare asupra mediului.

În fiecare etapă a lanțului de aprovizionare – și, cum am spus, există multe – impactul social și cel de mediu trebuie reduse la minimum, de la aprovizionarea cu materii prime până la punctul de livrare către consumator.

Schimbarea trebuie să înceapă cu gestionarea sustenabilă a resurselor (inclusiv materii prime și apă), cu utilizarea de energie din surse regenerabile în fiecare etapă a procesului.

Pentru aceasta este nevoie de un efort concertat din partea tuturor celor implicați și de o colaborare extinsă între toate părțile interesate din lanțul de aprovizionare.

Dar un lanț de aprovizionare sustenabil și gestionarea lui vor fi benefice. Părțile interesate au de câștigat de pe urma reducerii costurilor, creșterii reputației (prin demonstrarea responsabilității sociale a societăților comerciale) și a oportunității de a inova; și toate acestea înainte de a ajunge la avantajul evident pe care îl are sustenabilitatea pentru viitorul pe termen lung al planetei noastre.

Lanțul de aprovizionare sustenabil și depozitul

Cum obținem sau cum lucrăm pentru sustenabilitate în etapa de depozitare a lanțului de aprovizionare?

Primul pas este de a avea o vizibilitate completă a fiecărei etape a procesului de depozitare, pentru a ajuta la identificarea eficienței posibile. Digitalizarea va contribui în mare măsură, prin introducerea unui sistem de gestionare a depozitelor (WMS) de înaltă tehnologie.

Pasul doi este centralizarea. Prin reunirea tuturor etapelor sub un singur acoperiș, se reduc costurile de manipulare și transport, împreună cu emisiile asociate și utilizarea de combustibili fosili.

Pasul trei este automatizarea. Un depozit complet automatizat sau semiautomatizat poate reduce foarte mult cheltuielile de regie și, în același timp, poate îmbunătăți sustenabilitatea. De exemplu, energia utilizată pentru încălzire și iluminat poate fi redusă într-un depozit automatizat, pentru că un depozit fără oameni nu are atât de multă nevoie de încălzire și iluminat.

Lanțul de aprovizionare flexibil

Odată cu dezvoltarea comerțului electronic, lanțul de aprovizionare flexibil a trebuit să evolueze pentru a răspunde cu agilitate așteptărilor și cererilor în schimbare ale consumatorilor. Lanțul de aprovizionare flexibil trebuie să poată expedia rapid dintr-un depozit, centru de distribuție sau chiar dintr-un magazin.

Dar lanțul flexibil de aprovizionare poate părea a fi în contradicție cu orientarea către sustenabilitate din cauza necesității de a expedia orice produs, în orice cantitate, pentru a satisface cerințele consumatorului. Este un domeniu în care inovația face pași rapizi, ceea ce va contribui la satisfacerea acelor cerințe opuse de sustenabilitate și așteptările consumatorilor.

Între timp, părțile interesate din lanțul de aprovizionare trec prin provocările cu care se confruntă – sustenabilitate, comerț electronic în creștere, globalizare – iar fiecare etapă trebuie să își joace în continuare rolul în aducerea de mărfuri clienților.

Esențială în toate acestea este depozitarea, iar practicile moderne și eficiente de depozitare, cu procese automatizate, reprezintă o etapă importantă în evoluția sa și în trecerea către sustenabilitate.

Contactați-ne pentru a discuta cu experții în soluții pentru depozite industriale și centre de distribuție.