TANEX alege ELIAN pentru implementarea Microsoft Dynamics NAV

În 2019, producătorul de confecţii Tanex a decis să investească într-un ERP modern şi a optat pentru Microsoft Dynamics NAV  (actualul Microsoft Dynamics 365 Business Central). Cu ajutorul ELIAN, compania a modernizat întreg sistemul de gestiune şi raportare a datelor, pentru ca managementul să aibă vizibilitate şi control asupra activităţii. Avantajul deciziilor bazate pe informaţii s-a văzut în 2020, când compania a obţinut o creştere cu 15% a profitabilităţii.

Provocări de business: Lipsa de vizibilitate asupra activităţii, timp mare de obţinere a rapoartelor manageriale, introducerea redundantă a datelor în patru aplicații diferite, dificultăţi în planificarea producţiei, capital blocat în stocuri.

Înfiinţată în 1999, Tanex s-a dezvoltat constant atât ca mijloace şi capacitate de producţie, cât şi ca procese de business. Sistemul informatic nu a ţinut însă pasul cu această dezvoltare. Compania utiliza patru aplicaţii distincte (contabilitate, producţie, salarizare, gestiune documente) achiziţionate în etape diferite şi lipsite de integrare. Din această cauză, utilizatorii introduceau datele redundant în toate aceste aplicaţii, iar managementul nu avea o imagine de ansamblu asupra activităţii. Două probleme apăsătoare decurgeau de aici: volumul mare de muncă depus de angajaţii cu activitate de birou şi imposibilitatea corelării rapide a stocurilor cu producţia şi aprovizionarea, un element critic atunci când vorbim despre produse care includ între 50 şi 100 de repere.

“Sistemul informatic era depăşit, introduceam date în patru aplicaţii distincte, dar nu aveam vizibilitate asupra activităţii. Obţinerea unui raport era dificilă şi dura chiar şi o lună de zile să punem, cap la cap, toate informaţiile necesare susţinerii unei decizii. Mai mult, la nivel operaţional nu reuşeam să corelam  stocurile existente cu necesarul de producţie şi comenzile de aprovizionare, ceea ce afecta fluxul de lucru şi ducea la ratarea unor termene. În mod evident, aveam nevoie de o organizare mai bună.” – Antonio Băjenaru, Chief Financial Officer, Tanex

TANEX alege ELIAN

După o încercare iniţială de integrare a aplicaţiilor existente, managementul Tanex a înţeles că are nevoie de un sistem ERP performant care să ajute la dezvoltarea afacerii. Primul pas a fost o documentare asupra principalilor furnizori, completată cu recomandări solicitate partenerilor de afaceri care deţineau fabrici sau mijloace de producţie industrială. Compania a realizat o listă scurtă cu furnizorii şi soluţiile vizate, iar la final a ales să lucreze cu ELIAN şi Microsoft Dynamics NAV.

În luarea deciziei au contat experienta ELIAN în medii de producţie şi înţelegerea proceselor specifice industriei de confecţii, dar şi nivelul de funcţionalitate şi customizare al Dynamics NAV.

“Dintre furnizorii evaluaţi am ales ELIAN pentru că echipa avea experienţă reală în companii care operau fabrici şi ateliere de producţie.  Referinţele prezentate ne-au convins că aveau capacitatea să deruleze un astfel de proiect. A contat şi propunerea unei soluţii Microsoft, deoarece după lucrul cu mai multe aplicații locale, ne-am dat seama că un producător global are alte perspective asupra tehnologiei şi reprezintă o garanţie pe termen lung.” Antonio Băjenaru, Chief Financial Officer, Tanex

După luarea deciziei de achiziţie, procesul a inclus o analiză extinsă de business cu discuţii pe departamente (Achiziţii, Vânzări, Financiar – Contabilitate, Producţie) şi atelierele de lucru pentru identificarea cât mai corectă a cerinţelor şi dezvoltarea unor fluxuri particulare acolo unde era necesar. Unele module au fost implementate la nivel standard, altele au fost însă customizate intens sau construite de la zero. Cele mai complexe dezvoltări au fost realizate la nivelul modulelor de planificare producţie şi rezervare capacitate, normare activitate angajaţi şi optimizare consum materiale. De asemenea, a fost realizată integrarea cu alte aplicatii. La finalul proiectului toţi utilizatorii au trecut prin multiple sesiuni de training, datele au fost migrate în Dynamics NAV, iar vechiul sistem a fost închis.

NAV ajută la creșterea profitabilității cu 15%

După implementare, Tanex a obţinut vizibilitate deplină şi control asupra activităţii. Dynamics NAV a devenit tabloul de bord, unde echipa de management găseşte informaţiile necesare pentru susţinerea deciziilor strategice sau operaţionale. De altfel, în 2020, pe baza datelor oferite de Dynamics NAV compania a monitorizat atent centrele de cost şi profit şi a făcut toate ajustările necesare pentru optimizare operaţională, ceea ce a dus la creşterea profitabilităţii cu 15%.

“Soluţia implementată de ELIAN ne-a ajutat să avem viteză şi eficienţă operaţională şi să reducem costurile de producţie, iar astfel am crescut rata de profitabilitate a afacerii. Dynamics NAV este o aplicație în care introducem multe date, însă ne oferă rapoarte manageriale clare şi cuprinzătoare, focalizate exact pe activităţile şi indicatorii economici de interes. Ne dăm rapid seama ce elemente afectează producţia, unde pierdem şi unde câştigăm, dar mai ales ce avem de făcut pentru a creşte performanţa şi profitabilitatea afacerii.” – Antonio Băjenaru, Chief Financial Officer, Tanex

Ce câştigă Tanex prin utilizarea Dynamics NAV

  • Automatizarea planificării producţiei

Tanex integrează în Dynamics NAV toate informaţiile despre producţie: comenzi de la clienţi, capacitate disponibilă, repere existente în stoc etc. Datele de la toate departamentele sunt sincronizate de sistemul ERP într-un tablou de bord care oferă o perspectivă generală asupra activității.

  • Transparenţă în calculul normelor angajaţilor şi automatizare în introducerea datelor

În vechiul sistem, datele despre realizarea normelor angajaţilor erau introduse manual. Un utilizator aloca două zile de munca pentru aceasta activitate, care în NAV a fost complet automatizată, printr-un sistem de scanare coduri de bare si au dispărut erorile în calculele salariale.

  • Reducerea cu 70-80% a numărului de întreruperi a activităţii din lipsa unor repere

Gestiunea integrată şi corelarea automată a producției curente şi planificate cu stocurile existente şi comenzile de aprovizionare au dus la eliminarea situaţiilor de „out of stoc” care afectau continuitatea activităţii. Compania ştie astfel permanent necesarul de materii prime.

  • Optimizarea consumului de materiale şi eliminarea unor stocuri de peste 200.000 eur

Tanex corelează în Dynamics NAV tiparele şi consumul teoretic de materiale, cu dimensiunile reale ale ţesăturilor. Aplicaţia face automat încadrarea şi obţine un consum optim, ceea ce duce spre zero risipa de materiale. Astfel, comenzile de materiale sunt foarte exacte, iar compania nu rămâne cu stocuri.

  • Procesarea rapidă a livrărilor cu destinaţii multiple

Pentru clienţii globali, Tanex pregăteşte etichetarea şi ambalarea produselor în concordanţă cu regiunea, limba şi unităţile de măsură specifice. Acest proces era gestionat anterior într-un fişier excel şi implica multiple prelucări manuale. Dynamics NAV corelează automat datele din sistemul de producţie cu specificaţiile de etichetare şi ambalare şi le distribuie către responsabili. Derularea acestui proces s-a redus de la 24h la o singură oră.

„Am derulat alături de ELIAN un proiect cu impact mare în activitatea Tanex. Implementarea unui sistem ERP modern poate părea costisitoare, însă dacă punem în balanţă investiţie versus beneficii, înțelegem imediat că este un pas justificat şi necesar pentru creșterea performanței economice şi dezvoltarea pe termen lung a oricărei companii.” – Antonio Băjenaru, Chief Financial Officer, Tanex

Contactați ELIAN pentru orice întrebare!

ELIAN a Bittnet company

Alina Ionescu | Sales Manager

Tel: (+40) 737 512 579

Email: alina.ionescu@elian-solutions.ro

WEB: http://www.elian-solutions.ro