Easy Engineering: O scurtă descriere a companiei.
Alukönigstahl: În 1995, Alukönigstahl intră pe piața din România și livra cele dintâi sisteme de profile din aluminiu pentru primii noștri clienți.
Evoluția noastră pe parcursul acestor 25 de ani, alături de clienții și partenerii noștri, atât în ceea ce privește soluțiile tehnice oferite, cât și serviciile oferite, a fost susținută de cei 150 de ani de experiență ai concernului ALUKÖNIGSTAHL, care se află de 4 generații în proprietatea familiei König.
Împreună cu cei peste 3.000 de parteneri din domeniul investițiilor imobiliare, arhitecturii și construcțiilor metalice, în ultimii 25 de ani Alukönigstahl România a realizat peste 8.000 de proiecte şi construcții reprezentative, dintre care amintim: Ana Tower, Globalworth Campus, Coresi Business Resort, Sky Tower, Globalworth Tower, UBC Iaşi, Cluj şi Timişoara.
E.E: Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?
Alukönigstahl: Prin soluţiile pe care le oferă, Alukönigstahl e un puternic jucător pe piaţa de tâmplărie locală, pentru toate sectoarele tradiţionale: office, retail sau rezidenţial.
Alukönigstahl își sprijină partenerii cu servicii competențe, în toate fazele unui proiect de construcții. Compania dispune de echipe de consultanță, care dezvoltă noi produse și ajută în alegerea soluțiilor de sistem optime pentru fiecare proiect.
Cooperarea eficientă în domeniile tehnologiilor de producție, școlarizarea angajaţilor, punerea la dispoziție a software-ului și a documentației de atelier, asigură realizarea eficientă, rațională și de calitate a proiectelor.
E.E: Care sunt noutăţile pentru anul 2021 în materie de produse noi?
Alukönigstahl: Pentru 2021, noutăţile în materie de produse pot fi grupate în mai multe categorii de interes pentru publicurile noastre, categorii dictate de nevoile ridicate de contextul pandemic şi noul climat global.
Prima categorie, ce serveşte clădirile sănătoase, se referă la protejarea rezidenților și utilizatorilor împotriva factorilor dăunători și folosirea personalizată a factorilor de mediu benefici, precum lumina naturală și aerul proaspăt. Soluțiile Schüco, cum ar fi ventilația naturală cu izolare fonică și recuperare de căldură, mânerele și suprafețele antimicrobiene, o gamă largă de produse cu prag 0 și soluții integrate de protecție solară, contribuie la un mediu de viață și de lucru sănătos.
Construcţii inteligente. Fie că ne referim la automatizarea clădirilor, prefabricarea individuală a componentelor clădirii sau la proiectarea asistată de calculator – construcțiile inteligente au multe fațete. Un exemplu de astfel de soluţie îl reprezintă pereţii cortină Schüco AF UDC 80 CV, ce stabilește noi standarde pentru fațadele Unitised cu funcționalitate ridicată: ferestre cu clapă coborâtoare sau ferestre cu deschidere în plan paralel ce sunt ascunse în structura portantă.
Sisteme de siguranţă. Există o gamă de soluții tradiţionale folosite de-a lungul timpului pentru a răspunde cerințelor obiective (cum ar fi protecția împotriva incendiilor, efracţiilor, focurilor de armă sau exploziilor), precum și a nevoilor mai subiective (claritate, luminozitate, orientare etc.). Jansen răspunde celor mai înalte standarde de siguranță și calitate, iar designul său, deopotrivă îndrăzneț şi delicat, reprezintă o declarație arhitecturală distinctivă. Sistemul de uși Janisol HI testat și certificat Minergie îndeplinește cele mai înalte cerințe de izolare termică și corespunde cerințelor de siguranță și durabilitate chiar și pentru solicitări extreme, cum este cazul clădirilor publice cu circulație intensă.
E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?
Alukönigstahl: Alukönigstahl oferă sisteme din aluminiu, oțel și PVC de cea mai înaltă calitate, precum și alte componente pentru construcția clădirilor eficiente energetic.
De aproape 60 de ani, există o alianță cu doi producători de sisteme de renume internațional: Schüco, lider mondial al sistemelor din aluminiu și experți în PVC și Jansen, specialist în profilele din oțel. Alukönigstahl este furnizor exclusiv pentru cei doi producători pe piaţa locală, iar peste 85% din cifra de afaceri realizată în 2020 a fost generată de vânzarea sistemelor de profile premium Schüco din aluminiu.
Comercializarea unor mărci de renume asigură un sortiment de calitate superioară, permanent optimizat și în pas cu trendurile arhitecturii și normativelor din domeniul construcțiilor.
E.E: În ce stadiu se află piaţa în care activaţi, la momentul actual?
Alukönigstahl: Piaţa de tâmplărie nu putea trece neatinsă de consecinţele nefaste ale pandemiei globale din 2020.
Deşi se înregistrează un regres la nivel macro, provocat în mare măsură de precauţia investitorilor şi dezvoltatorilor de a investi în timpuri marcate de incertitudine, cu precădere în zona de construcţii office, previziunile începutului de an pentru revenire şi chiar creştere sunt dintre cele mai optimiste.
Aşadar, observăm un echilibru creat între scăderea pe sectorul office, pe de-o parte, contracarat de o creştere pe sectorul rezidenţial, pe de altă parte, echilibru observabil şi pe piaţa de tâmplărie.
E.E: Ce ne puteţi spune despre tendinţele pieţei?
Alukönigstahl: Tendinţa clară a pieţei de tâmplărie este de revenire puternică în a două jumătate a anului 2021 şi pentru 2022, în concordanţă cu previziunile de creştere economică a României.
Pe fondul pandemiei, s-a observat o nevoie crescândă în piaţă pentru digitalizare şi eficientizarea proceselor tehnologice. Astfel, Alukönigstahl a accelerat procesul de digitalizare şi vom continuă eficientizarea activităţii logistice prin implementarea unui ERP adaptat cerințelor și dinamicii companiei. De asemenea, s-a continuat dezvoltarea platformei digitale proprii AKS Connect, în cadrul căreia clienții pot plasa comenzi și pot urmări online statusul livrărilor pentru fiecare articol, în orice moment.
În aceeaşi idee a digitalizării, pentru a continuă sprijinul acordat partenerilor companiei, la începutul lunii februarie, am lansat platforma online i.NNOVATIONNOW, ce sprijină activitatea de pregătire profesională online a partenerilor noştri.
Putem, astfel, observă o schimbare de paradigmă la nivelul cererii, sectorul office înregistrând o uşoară scădere, în timp ce sectorul rezidenţial compensează printr-o creştere substanţială. Alukönigstahl va acordă, în consecinţă, o atenţie sporită pieţei rezidenţială, insuficient exploatate. Ieşim în întâmpinarea beneficiarilor finali cu soluţii unice pe piaţă şi vizăm două aspecte importante: confortul și siguranța din locuințe, garantate de produsele premium Alukönigstahl.
E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?
Alukönigstahl: Parteneriatul cu cei doi producători de sisteme de renume internațional, Schüco și Jansen, reprezintă garantul că ne vom află, că şi până acum, în linia întâi în ceea ce priveşte inovaţia de produs şi nu numai.
Aspectul inovator al produselor noastre este dat deopotrivă de cererea din piaţă, dictată de nevoile arhitecturale şi ale beneficiarilor finali, dar şi de reglementările guvernamentale şi de mediu.
Considerăm că produsele și procesele de producție ale produselor pentru construcții necesită o planificare orientată spre viitor – de la fabricare și utilizare până la demontare, prelucrare și reutilizare că materii prime. Acest concept poartă numele de Cradle to Cradle (de la leagăn la leagăn). Suntem mândri să spunem că cele mai inovatoare dintre produsele noastre se califică pentru acest deziderat atât de important.
O altă dorinţă, aflată constant în avangardă inovaţiei, o reprezintă nevoia de confort şi de fine living. Câteva dintre produsele ce puntează la capitolele aspect şi funcţionalitate inovatoare sunt:
Peretele cortină din aluminiu Schüco AWS 65 WF (Window Făçade): îndeplinește cele mai înalte cerințe de eficiență energetică și arhitecturale datorită izolației sale termice remarcabile și a lățimilor exterioare ale profilului înguste;
Sistemul de uși Schüco AD UP 90: Proiectat pentru a satisface cele mai exigențe dorinţe în construcții rezidențiale și comerciale. Folosește un sistem dublu de garnituri centrale care asigură eficiența energetică, izolația și etanșeitatea la intemperii;
Schüco ASE 67 PD reprezintă unul dintre cele mai inovatoare produse de pe piaţa locală în acest moment. Acest sistem glisant Panorama Design, izolat termic, permite soluții flexibile care îndeplinesc cele mai înalte cerințe în ceea ce privește ușurința în utilizare și design; a primit Red Dot Design Award 2019;
Combinaţia Schüco Seamless FWS 35 PD şi ASS 77 PD, reprezintă un concept holistic format din două sisteme Panorama Design (PD). Ambele sisteme se laudă cu lățimi vizibile ale profilului extrem de înguste, iar în acelaşi timp asigură un nivel ridicat de izolație termică: până la standard de casă pasivă.
E.E: Ce estimări aveţi pentru anul 2021?
Alukönigstahl: Planurile pentru 2021 sunt dintre cele mai diverse. Pornind de la un an 2020 în care ne-am îndeplinit obiectivele şi în care am înregistrat o cifră de afaceri de 21.5 milioane EUR în perioada ianuarie – decembrie, pentru 2021 ţintim consolidarea business-ului pe segmentele tradiţionale de birouri şi comercial, dar şi extinderea pe segmentul rezidenţial premium, în contextul în care pandemia a readus în atenţie nevoia de locuire la un standard calitativ mai bun pentru români.
În ceea ce priveşte estimările pentru vânzările din acest an, suntem încrezători că vom continuă trendul revenirii post pandemie şi că bilanţul la sfârşit de an va arăta un progres faţă de anul precedent. Poate mai important decât atât, estimările noastre iau în calcul şi o evoluţie calitativă a serviciilor pe care le oferim, alături de cea cantitativ-financiară, de interes pentru publicul larg.