Institutul de Asigurare a Siguranţei pe Autostrăzi (IIHS) a desemnat noul BMW X1 ca fiind “Top Safety Pick+” – cel mai înalt calificativ al instituţiei. Pentru a obţine acest rezultat un automobil trebuie să primească un calificativ “good”, cel mai înalt dat de institut, la toate cele cinci teste de impact şi să dispună de un sistem de prevenire a impacturilor frontale care primeşte un calificativ avansat sau superior.
Asemenea predecesorului său, noul BMW X1 a primit evaluare bună testele de impact frontal moderat, laterale, rezistenţă a acoperişului şi protecţie a capului. Noul design al caroseriei şi structurii BMW X1 a îmbunătăţit performanţa în testul de impact frontal redus, aducând un calificativ “good”. Per total, noul BMW X1 este mai înalt cu 4,32 cm, mai lat cu 2,29 cm, iar lungimea a scăzut cu 2,8 cm.
Sistemul de prevenire a impactului frontal – disponibil ca noutate la BMW X1 – a adus un calificativ avansat din partea IIHS. În testele pe circuit, la 19,3 km/h, viteza de impact a fost redusă, în medie, cu 16,1 km/h. La testul efectuat la 40,23 km/h, viteza de impact a fost redusă cu 11,26 km/h. Sistemul include o componentă de avertizare în caz de coliziune în faţă, care îndeplineşte criteriile Administraţiei Naţionale de Siguranţă a Traficului pe Autostrăzi.
De asemenea, BMW X1 dispune de un nivel înalt al dotărilor standard de siguranţă, inclusiv BMW Assist eCall, BMW TeleService, Dynamic Stability Control (controlul dinamic al stabilităţii), Brake Dry Assist (asistare în uscarea frânelor), Cornering Brake Control (controlul frânării în viraje) şi Dynamic Traction Control (controlul dinamic al tracţiunii). Sunt disponibile şi dotări opţionale precum Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea benzii), Frontal Collision Warning (avertizare la coliziune frontală), care include Pedestrian Warning (avertizare la pietoni) şi City Collision Mitigation (atenuare a coliziunii în oraş).