Partener interviu: Florentina Ispas, Director Comercial la EasyPay System.
Easy Engineering: Cum a fost anul 2022 pentru compania dvs., un scurt rezumat?
Florentina Ispas: Anul 2022 că și precedenții încă de la înființarea companiei, a fost unul în care am evoluat că produs dar și în ceea ce privește vânzările și implementările de soluții în piață.
Compania EasyPay a fost lansată în anul 2010, așadar în anul curent am sărbătorit deja 13 ani de activitate pe piață românească. Lansarea a fost una de impact pentru piață locală deoarece am venit cu un produs nou, un produs de self-service care ajută extrem de mult cetățenii și le ușurează traiul dar care așa cum ne așteptăm a fost primit cu o ușoară reticență tocmai din prisma utilizării acestuia. Am depus o muncă de educare a acestora în ceea ce privește utilizarea terminalelor self-service, iar astăzi suntem mulțumiți să vedem că primim atât de multe cereri de implementare a acestora, în atât de multe domenii, ceea ce înseamnă că rezultatul este unul clar de succes.
E.E: Ce produse/servicii ați lansat anul acesta?
F.I: În fiecare an ne concentrăm pe evoluție, lansăm produse și soluții noi, dar mai ales dorim să ținem pasul cu tehnologia care are o evoluție extrem de rapidă și impresionantă. Pe segmentul nostru am lansat soluția de parcare, soluție care se implementează extrem de rapid, este completă și nu are nevoie de nici un angajat. Așadar acesta vine într-un pachet care conține barieră de acces, camera cu citire LPR, terminalul de plata și bineînțeles soft-ul de monitorizare și gestiune.
E.E: Cum s-a schimbat piața, comparativ cu anii precedenți?
F.I: Piața evoluează constant și deși nu îmi place să menționez perioada grea a pandemiei, acesta ne-a confirmat faptul că soluțiile noastre de self-service sunt acceptate de către orice categorie de vârstă și sunt pretabile oricărui business, aducând o mulțime de beneficii, cel mai important dintre acestea fiind reducerea de costuri. Așadar, la o mică evaluare a pieței, observăm faptul că terminalele de self-service sunt implementate de noi în domenii precum cel bancar, auto, horeca, hotelier, gambling, transport public, financiar, retail, etc.
E.E: Care sunt noile provocări în domeniul dvs. de activitate?
F.I: Fiecare proiect este o bucurie și o provocare pentru noi și bineînțeles că fiecare client este specific. Tendințele sunt acelea de a utiliza ecrane cât mai voluminoase, cu LED, curbate, iar terminalul în sine cât mai complex.
Până la finalul anului vom lansa o nouă soluție pentru domeniul hotelier, un terminal care preia rolul recepționistului de a caza clientul. Acesta își face identificarea singur la terminal, își preia rezervarea sau își alege camera disponibilă, achita contravaloarea acesteia, iar terminalul îi eliberează cartelă de acces pe care o și primește înapoi la finalul perioadei de ședere.
E.E: Cum ați depășit aceste provocări în acest mediu mai competitiv?
F.I: Echipa EasyPay este una bine închegată, cu scopul comun de a ne mențină poziția de lider pe piață locală, această direcție fiind foarte ușor menținută de faptul că producem kiosk-urile intern, în fabrică proprie, ceea ce ne permite să dăm viață cu ușurință oricărei idei a clientului nostru. Putem spune că nu a fost o provocare căreia să nu îi putem face față, am modelat fiecare cerere astfel încât să o putea realiza și implementa spre satisfacția noastră, a clientului și bineînțeles a utilizatorului final.
Totodată, ne bazăm pe seria de avantaje pe care le-o oferim clienților noștri, începând de la poziția de producător local, termene scurte de livrare și balanță echilibrată dintre preț și calitate, stocuri de marfă, depozitare în 2000mp, camera dedicată acestora pentru instalarea software și verificarea comenzii, suport încărcare și transport, service intern.
De asemenea, un aspect important este acela că produsele noastre sunt înregistrate și Certificate ISO și CE, premiate pentru patru ani consecutivi drept terminalul de plata și pariuri al anilor 2019, 2020, 2021 și 2022 ceea ce ne ajută să menținem standardele de calitate.
E.E: Spuneți-ne despre inovația de produs și cum va afecta această viitorul dar și cum îi ajută această pe clienți?
F.I: Tehnologizarea atâtor business-uri este evidență, iar noi asta facem. Oferim clienților noștri soluții prin care să-și reducă din costuri utilizând terminalele self-service reușind astfel să ofere un service la o calitate net superioară. Mai concret, atenția acestuia nu mai este îndreptată către sarcini repetitive, sarcini pe care le preia terminalul, ci pe nevoia clientului de a fi primit într-un ambient plăcut, de a fi tratat individual și cu profesionalism.
E.E: Care sunt tendințele pe piețele în care sunteți activ în prezent și cele de anul viitor?
F.I: Conform raportului Kiosk Market Place, piață Kiosk-urilor cu autoservire este într-o continuă creștere și dezvoltare și își face loc în din ce în ce mai uimitoare industrii precum cea aerospațială, petrol, gaze, minerit, armata, oțelării și cabinete medicale umane și veterinare ceea ce ne confirmă faptul că cel puțin în următorii ani va există doar creștere pe acest segment și acest tip de kiosk-uri va acoperi piață și vor deveni indispensabile atâtor business-uri.
E.E: Care sunt perspectivele pentru restul anului?
F.I: Nu doar în restul anului, ci în permanentă ne focusam pe dezvoltarea piețelor externe acolo unde suntem prezenți deja. Vorbim în special de Europa, America și Africa, piețe care sunt extrem de interesate de produsele noastre și de unde există o cerere majoră de implementare a soluțiilor self-service.