TimeLine Group a fost fondat în anul 1962 în Solingen, Germania, de către familia Gebauer. Din anul 1992, compania oferă soluții software ERP inovatoare pentru întreprinderi industriale mijlocii.
În anul 2003, grupul s-a extins în România, înființând societatea TimeLine Business Systems SRL la Sibiu, responsabilă cu dezvoltarea soluției software, apoi în anul 2018 a urmat înființarea societății TimeLine Consulting SRL, cu scopul de a implementa soluțiile ERP pe piața locală.
Dorința de a oferi soluții ERP inovatoare și personalizate, cu un raport calitate-preț competitiv, adaptate întreprinderilor industriale mijlocii, constituie și astăzi focusul grupului de companii și a portofoliului de produse.
Astăzi, TimeLine cuprinde peste 15 companii și parteneri în Europa și India, având 220 de angajați care deservesc peste 1.200 de clienți și 22.000 de posturi de lucru.
Partener interviu: Călin Turcu, CEO TimeLine Consulting SRL.
Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?
Călin Turcu: TimeLine Consulting activează în România prin vânzarea și implementarea soluției TimeLine ERP, oferind servicii complementare precum: adaptarea la cerințele legislative, personalizare software, consultanță IT și pentru fonduri europene, suport tehnic și vânzare de hardware.
Misiunea companiei este digitalizarea și eficientizarea proceselor din firmele de producție, prin integrarea tuturor departamentelor într-o platformă unitară: ERP-ul include gestiunea depozitelor (WMS), CRM, gestiunea completă a producției (comenzi de producție, planificarea mașinilor de producție și a personalului, raportări de timp și consum de materiale, ante/postcalculații, colectarea datelor de la mașinile de producție, import CAD și sistem PDM), departamentul de calitate, financiar-contabil, BI, DMS, e-mail și multe altele.

TimeLine oferă soluții personalizate, adaptate rapid și eficient la procesele individuale care fac fiecare firmă unică și îi aduc un plus de valoare.
Investiția continuă a grupului nostru de firme într-un framework tehnic dedicat ne permite să fim eficienți din punct de vedere al timpului și al costurilor de implementare, să ajustăm dar să și rămânem compatibili cu versiunile viitoare ale software-ului TimeLine ERP.
Care sunt noutățile in materie de produse noi?
C.T: Tocmai am lansat TimeLine ERP versiunea 16, rezultatul a trei ani de dezvoltare, cu sute de funcționalități noi, inclusiv primele module bazate pe inteligență artificială.
Dintre noutăți amintim:
- Integrare cu ANAF: descărcare și analiză facturi din SPV, generare SAF-T, încărcare facturi emise;
- Suport CAD: add-on-uri pentru Inventor, Solid Edge, SolidWorks și import Excel, plus ante/postcalculație pentru producția de unicate sau serie mică;
- Workflow configurabil: sarcini, notificări, aprobări interne și raportări de timp/materiale;
- Module web pentru depozit, operare de pe dispozitive mobile și gestiunea avansată a articolelor stocate în ambalaje cu valoare (așa-numitele SKU), gestiunea resturilor și a deșeurilor;
- Rezervare de stoc (bobine, role, cutii) pentru comenzi de producție;
- Controlul calității, atât la achiziție de materii prime cât și la producție (fișe de neconformități, comenzi de reprelucrare). Inclusiv FMEA;
- Integrare cu platformele Nexar și Luminovo pentru firmele care utilizează componente electronice.
Oferim atât module high-end pentru firme mari, cât și îmbunătățiri care eficientizează activitatea zilnică.
Noutățile sunt mult mai multe, așadar, le stăm la dispoziție celor interesați pentru prezentări gratuite.
Care sunt gamele de produse comercializate?
C.T: Gama de produse include sistemul ERP generic pentru producția industrială, precum și pachete specializate pentru: producție de serie mare și industria auto, prelucrarea maselor plastice, turnare, inginerie mecanică și instalații, producție de serie mică și unicate, plus o noutate – soluții dedicate montajului componentelor electronice (SMD).
În ce stadiu se află piața în care activați, la momentul actual?
C.T: Piața se află într-o etapă de maturizare accelerată, determinată de schimbările legislative (ex. SAF-T), care impun un management riguros al datelor. Tot mai multe firme renunță la soluții fragmentate și caută să integreze toate departamentele într-un sistem ERP unitar.

Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?
C.T: Cerințele ERP-urilor de producție s-au extins semnificativ: de la planificare, raportare și analiza costurilor, la integrarea cu departamentul financiar-contabil (din motive legislative), adoptarea uneltelor AI și digitalizarea operațiunilor.
Se urmărește ghidarea angajaților prin utilizarea unor tablete cu interfețe web, care să-i asiste în luarea deciziilor, comunicare inter-departamentală și pontajul comenzilor de producție.
Urmărim și legislația europeană referitoare la monitorizarea impactului ecologic al furnizorilor și transportatorilor.
Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?
C.T: Produsele cele mai inovatoare sunt cele bazate pe inteligență artificială (procesarea documentelor, analiza tendințelor, planificarea producției), integrarea cu soluții CAD și platforme de componente electronice.
De asemenea, framework-ul propriu RAD (Rapid Application Development), aflat într-o continuă modernizare, este disponibil pentru companii cu arhitecturi similare și provocări tehnice comune.
Ce estimări aveți pentru a doua parte a anului 2025?
C.T: Investițiile noi au fost aproape înghețate în ultimul an, din cauza incertitudinilor politico-economice, prudenței manageriale, lipsei de personal și scăderii din sectorul automotive. Se așteaptă deblocarea unor proiecte cu fonduri europene, dar impactul va fi limitat în 2025. Creșterea reală a pieței se va reflecta în venituri abia în a doua parte a anului 2026 sau, cel mai probabil, în 2027, din cauza duratelor lungi de implementare.

