Motoarele provenite de la uzina BMW Group din apropiere de Birmingham vor propulsa cel mai nou model electrificat al companiei – noul BMW i8 Roadster, disponibil la vânzare pe piaţa mondială. Uzina din regiunea Midlands a produs motoare pentru BMW i8 Coupé – cel mai bine vândut automobil sport plug-in hybrid din lume – încă de la lansarea sa în 2014. Acum, uzina va furniza motoare pentru noul BMW i8 Roadster, precum şi pentru noua versiune i8 Coupé.
Produs exclusiv la uzina Hams Hall, motorul pe benzină, cu trei cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo – câştigător al Premiului International Engine of the Year – este combinat cu un motor electric hibrid, formând astfel sistemul de propulsie plug-in hybrid i8, câştigător a numeroase premii. Tandemul propulsor combină calităţile de performanţă ale unui automobil sport cu nivelul de economie şi emisii asociat de obicei cu modelele de clasă compactă.
“Este fantastic că uzina noastră poate să joace un rol în strategia de electrificare a BMW Group”, a declarat directorul uzinei, Bernd Gress. “Suntem mândri că am contribuit la succesul deosebit al BMW i8 Coupé, precum şi de faptul că am furnizat motoare pentru alte două modele BMW şi MINI hibrid. Acum, aşteptăm cu nerăbdare să contribuim şi la povestea BMW i8 Roadster.”
Motorul supraalimentat cu trei cilindri, ce dispune de injecţie directă şi gestiune variabilă a supapelor VALVETRONIC, oferă o putere maximă de 170 kW/231 CP la o capacitate de doar 1,5 litri, la care se adaugă cuplul maxim de 320 Nm. Cu motorul termic şi cel electric acţionând împreună, puterea sistemului este de 275 kW/374 CP. Noul BMW i8 Coupé accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde, în timp ce noul BMW i8 Roadster are nevoie de 4,6 secunde pentru efectuarea sprintului.
Construite manufacturier de către o echipă mică de specialişti în motoare ai uzinei, motoarele termice pentru i8 sunt asamblate într-o facilitate unică, dedicată, care recent a fost extinsă şi îmbunătăţită pentru a creşte capacitatea de producţie în vederea motoarele viitoare cu specificaţii superioare.
Per total, uzina Hams Hall merge din ce în ce mai bine. Producţia de motoare pentru o serie de modele BMW şi MINI este de aşteptat să depăşească peste 350.000 de unităţi, în timp ce fabricarea componentelor principale pentru motoare va trece de 1,4 milioane de piese în acest an.