TREI DECENII DE CLASA E CABRIOLET

De peste 30 de ani, Clasa E Cabriolet este autoturismul pentru patru persoane ce reprezintă cu succes plăcerea de a conduce sub cerul liber. Fiecare generație îmbină design-ul elegant cu luxul și siguranța aparte, la nivelul premium Mercedes. În ceea ce privește stilul, Mercedes-Benz păstrează atributele specifice: un model Clasa E Cabriolet are două uși, patru locuri și un plafon clasic din material textil. Peste 400.000 de unități au fost vândute până în prezent. Mai mult decât oricând, noul Clasa E Cabriolet îmbină caracterul practic de zi cu zi, siguranța exemplară și confortul cu design-ul sport elegant. Partea frontală este mult mai dinamică, cu faruri cu tehologie full-LED și grila cu aspect diamant, specifică  Mercedes-Benz. De asemenea, noile motoare electrificate cu EQ Boost sunt mai puternice și mai eficiente ca oricând.

Povestea de succes a modernului Clasa E Cabriolet a început în 1991, odată cu prezentarea modelului 300 CE-24 Cabriolet în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Era vorba despre primul model cabriolet cu patru locuri al Mercedes-Benz, prezentat în 20 de ani, bazat pe modelul Clasa E Coupé și transformat de ingineri, în urma unui proces îndelungat, într-un model decapotabil.

Cu ocazia prezentării modelului facelift în 1993, 124 Cabriolet a primit, printre alte elemente și o grilă similară celei prezente pe modelele Clasa S, numită „radiator integrat”, dar și noua denumire de Clasa E Cabriolet. Până în 1997 au fost produse 33.952 unități, iar cifrele de vânzări au arătat că decapotabilele cu patru locuri și confortul unei limuzine erau din nou populare.

În 1998, noul model CLK Cabriolet preia ștafeta, fiind succesorul primului Clasa E Cabriolet. Cu un plafon textil semi-automat fixat pe o ramă solidă din oțel și aluminiu, modelul CLK Cabriolet avea un caracter aparte. Seria sport elegantă 208 a fost un succes: din 1998 până în 2003, au fost produse 115.161 de unități CLK Cabriolet.

Modelul CLK Cabriolet din seria 209 a fost prezentat în 2003, cu un design cu totul nou: decapotat sau acoperit, impresiona prin liniile elegante și dimensiunile generoase la exterior, care influențau implicit și interiorul. Elementele caracteristice includeau grila cu lamele, steaua Mercedes poziționată central, specifice brandului, și noua parte frontală cu cele patru faruri devenite etalon.  Mercedes-Benz Seria 209 a inspirat chiar și mai mulți clienți decât primul model CLK Cabriolet. Din 2003 până în 2009, au fost comercializate 140.139 de unități.