DCIM100MEDIADJI_0014.JPG

INTERVIU TMD FRICTION

Istoria TMD Friction începe în anul 1878, când unul dintre fondatorii companiei, Walter Willson Cobbett, a realizat că centurile țesute produse de ei ar putea fi ușor adaptate și folosesc ca material de fricțiune pentru a opri autovehiculele. Probabil primul milestone important este anul 1910, când Walter Willson Cobbett Ltd. furniza produsele sale pentru Ford Model T, modelul iconic ce a deschis drumul către conceptul de ‘mașină personală’. La acea vreme, compania servea drept societate de desfacere. Astăzi este o companie cu prezență globală care se bucură de încrederea multor producători de automobile, dar și multor șoferi care aleg să își echipeze mașinile cu produsele TMD Friction.

Interviu realizat cu Adrian Dulea, Business Development Manager South & Eastern Europe at TMD Friction IAM

Easy Engineering: Care sunt gamele de produse comercializate și ce tipuri de servicii oferiți?

Adrian Dulea: TMD Friction oferă o gamă largă de produse și servicii, adaptate pentru timpurile și nevoile noastre, iar compania deține mai multe branduri, precum Textar, Mintex, Don, Pagid, COBREQ, Nisshinbo sau Cosid. Astfel, produsele proiectate, produse și comercializate de către TMD Friction sunt dedicate autoturismelor, vehiculelor comerciale, mașinilor de curse, dar vorbim și game dedicate pentru zona industrială sau de transport public. Fiecare dintre acestea sunt atent dezvoltate și au caracteristici specifice. Cât despre servicii, TMD Friction este un producător OE, dezvoltăm alături de marii producători de mașini soluții inovatoare, dar activăm și în industria After Market, acolo unde calitatea nu coboară deloc sub standardele pieței, ci dimpotrivă.

E.E: Cum se diferențiază aceste produse/servicii de alte tipuri de pe piață?

A.D: În calitate de producători nu putem oferi o părere despre alte servicii de pe piața materialelor de fricțiune. Ca în fiecare business, este bine să te concentrezi pe performanțele și inovațiile personale, și nu ale competitorilor și să concurezi mereu cu tine pentru a deveni cel mai bun, iar asta ne-a învățat istoria de aproape 150 de ani. Ce vă pot spune în schimb este că avem o echipa formată din 5000 de experți dedicați dezvoltării, testării și fabricării materialelor noastre de fricțiune. Mai mult, înainte de a ieși pe piață, plăcuțele noastre sunt testate până la 300.000 de km pe șosea și pe pista noastră și până la 2000 de ore pe standurile de probă.

Ne bazăm pe o istorie bogată, am echipat cele mai importante mașini construite de-a lungul istoriei și în prezent ne numărăm printre pionierii care au proiectat produsele de fricțiune pentru mașinile viitorului, cele electrice. La TMD Friction, avem o vorbă: dacă se mișcă, este datoria noastră să o oprim în siguranță. Tocmai de aceea, în prezent, oferim un produs dedicat pentru majoritatea tipurilor de vehicule din lume. Spre exemplu, în Europa, avem un produs pentru peste 99% dintre mașinile pe care le vedem pe șosele.

E.E: Către ce profiluri de clienți vă adresați?

A.D: Dacă privim din perspectiva de business, avem mai multe categorii de clienți: producătorii de mașini și producătorii de sisteme de frânare, alături de care lucrăm direct pentru dezvoltarea celor mai bune și mai ales potrivite produse de fricțiune pentru fiecare mașină în parte, dar și piața liberă ,,aftermarket’’ prin care ajungem la service-uri sau alte canale de distribuție și, în final, la clientul final, utilizatorul autovehiculului.

Dacă privim din perspectiva responsabilității, ne adresăm fiecăruia dintre dumneavoastră. Mașinile pe care le conducem astăzi sunt din ce în ce mai puternice și implicit mai greu de oprit, tocmai de aceea avem o responsabilitate imensă: de a opri în siguranță sute de milioane de autovehicule în fiecare zi, plecând de la trei valori definitorii: siguranță, performanță și confort. Avem o comunicare constantă atât cu service-urile din lumea întreagă, cât și cu utilizatorii finali ai produselor noastre, prin intermediul căreia nu ne dorim sa scoatem în evidență neapărat produsele noastre, cât bunele practici, de la cum se montează corect produsele de ficțiune și până la cum alegem produsele potrivite pentru mașinile noastre.

E.E: Ce tip de muncă prestează utilizatorii care folosesc aceste produse/servicii?

A.D: Nu putem vorbi de un anumit tip de muncă predefinit în acest domeniu. Dacă ne rezumăm la cei către care comercializăm în mod direct produsele, vorbim de piața globală de automotive, producători. Dacă discutăm de utilizatorii finali, aici vorbim de fiecare dintre noi, profesioniști în domeniul auto sau șoferi ocazionali. Până la urmă fiecare conducător auto se interesează de materiale de fricțiune și alege cea mai bună opțiune pentru mașina sa. Nu cred că este o nișă atât de restrânsă, cred că nișa este puțin mai largă, de la pasionații de mașini și conducători auto, la oamenii care au făcut din această pasiune o meserie.

E.E: Cum îmbunătățesc produsele/serviciile dvs. munca utilizatorilor?

A.D: Colaborarea cu TMD Friction poate fi rezumată după cum urmează:

  • Pentru producătorii auto sau de sisteme de frânarea: siguranța colaborării cu o companie ce are în spate poate cea mai relevantă expertiză în domeniu;
  • Pentru distribuitori: siguranța că produsele noastre sunt cunoscute și apreciate de clienții acestora. Grație accentului pus pe calitate, brandurile noastre s-au impus pe majoritatea piețelor și au o reputație bună;
  • Pentru service-uri: oferim întreg suportul, nu numai produse pe care le achiziționează prin intermediul distribuitorilor. Vorbim de training-uri, comunicare directă, dar și de produse digitale inovatoare, cum ar fi GaraShield, prin intermediul cărora service-urile independente sunt ajutate să fie mai pregătite pentru viitor. Creșterea eficienței vine cu o contribuție importantă la acest lucru, dar digitalizarea aduce și un alt potențial, mult mai important: noua achiziție de clienți;
  • Pentru utilizatorii finali ai produselor noastre: garanția produselor premium, fie că vorbim de produse OE, OES sau Aftermarket.

E.E: Ce caracteristici inovatoare au produsele/serviciile?

A.D: Fiecare plăcuță de frână este dezvoltată pentru un autovehicul sau pentru un scop anume, iar unele produse conțin până la 43 de materii prime pentru a obține formula perfectă. De aici începe dezvoltarea în inovație. Echipa noastră de cercetare și dezvoltare petrece peste 38.400 de ore, în fiecare an, pentru a testa noi formule de fricțiune. Avem programe speciale prin care dezvoltăm astfel de produse inovatoare de care menționați, spre exemplu pentru brandul Textar, avem programul Lightweight pentru vehicule comerciale care presupune dezvoltarea unor plăcuțe de frână cu greutate redusă, care au ca rezultat economia de costuri și protejarea mediului înconjurător. Tot pentru brandul Textar am dezvoltat, de aproximativ un an, un program de combatere a falsurilor. Astfel, fiecare ambalaj de plăcuță de frână vine cu un sigiliu numit PROriginal care are în componența sa un cod QR. Acest cod poate fi scanat direct din aplicația Brakeook sau codul poate fi introdus în catalogul online și astfel clientul poate afla dacă plăcuțele achiziționate sunt originale sau nu.

E.E: Care sunt probleme cel mai des întâlnite și cum ați ajutat la rezolvarea acestora?

A.D: Nu putem spune că vorbim de probleme. Expertiza noastră ne oferă un mare avantaj: în cei aproape 150 de ani existență am fost expuși la numeroase contexte dificile din care am învățat și grație cărora am ajuns ca în prezent să fim lideri ai pieței în care activăm.

Însă, am putea menționa o dificultate care vine pe fondul schimbării paradigmelor. În prezent, din ce în ce mai mulți consumatori finali își aleg singuri produsele. Vorbim de situații, și nu puține, în care persoane ce conduc mașini uzuale, de familie, aleg produse destinate utilizării pentru competiții, sau care aleg produse ce nu sunt dedicate mașinilor lor. De la acest comportament de consum pot apărea ulterior multe probleme ce țin de eficiența produselor, dar cel mai important, de siguranța conducătorilor. De aceea, noi am dezvoltat platforma BrakeBook, prin intermediul căreia mecanicii se pot informa corect și concret cu privire la produsele noastre și să poată oferi un sfat specializat mai departe, celor care au nevoie.

De asemenea, o dificultate ce vine pe același fond este cea pe care o întâmpină majoritatea service-urilor: problema personalului. Numărul mondial de mașini ce sunt în uz crește constant, la fel și nevoia de noi service-uri, dar nu putem spune că în același ritm crește și numărul profesioniștilor. Tocmai de aceea, chiar dacă nu sunt clienții noștri direct, dezvoltăm numeroase programe prin intermediul cărora comunicăm direct cu service-urile. Avem echipe dedicate ce fac doar muncă de teren, vizitează service-uri, susțin training-uri și țin tot timpul aproape de cei care au nevoie de un sfat.

E.E: Ce produse/soluții urmează să lansați în viitor?

A.D: Suntem într-o continuă dezvoltare, de altfel colegii la nivel mondial care lucrează în cadrul departamentului de cercetare și dezvoltare caută întotdeauna soluții inovatoare, materiale de fricțiune cât mai avansate care până la urmă au ca scop oprirea autovehiculului nostru într-un timp cât mai scurt și desigur cu un confort cât mai sporit atunci când vine vorba de zgomotul produs elementelor ce produc fricțiunea ,,plăcuță + discul de frână’’.

Una din soluțiile inovatoare lansate recent cu suportul TMD Friction este GaraShield https://www.garashield.co.uk/, o platformă care va revoluționa activitatea de gestiune a unui service, flote dar și interacțiunea cu utilizatorul final.

E.E: Ce estimări aveți pentru sfârșitul anului?

A.D: Sigur, discutăm de un an destul de dificil atât din prisma umană deoarece suntem încă în mijlocul unei pandemii care a schimbat planul majorității pentru acest an, sperăm totuși ca după primul trimestru al anului 2021 să vedem o trecere ușoară la normalitate.

Ca activitate, TMD Friction a reușit să-și mențină standardele la un nivel cât mai ridicat prin intermediul fabricilor la nivel global, dar și prin prisma modului rapid de reacție, astfel încât impactul a fost unul mai ușor de anticipat.