msg România face parte din concernul german .msg, un grup de companii cu peste 10 000 de angajați la nivel global. Aceștia dezvoltă soluții software holistice si oferă consultanță tehnică pentru companii private sau din sectorul public din peste 30 de țări, care operează în domenii precum asigurări, auto, bancar, alimentație, știință și sănătate, telecomunicații, transport saulogistică. .
msg România are o echipă de peste 700 de colegi, în birourile sale din Cluj-Napoca, Timișoara și Târgu Mureș.
Partener interviu: Horea Rațiu, Managing Director la msg România.
O scurtă descriere a msg Romania și a activităților. | Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?
Horea Rațiu
msg România este organizată pe mai multe departamente, în funcție de domeniile în care asigurăm expertiză pentru clienții noștri din Automotive, Insurance, Banking. Fiind o companie ce asigură produs, nu servicii de outsourcing, ne-a ajutat să ne diferențiem mult în piața IT locală. Colegii noștri sunt formați pentru a putea lucra într-un mod structurat, ei înțeleg în detaliu produsele și livrează soluții cu valoare pe termen lung, nu doar linii de cod.
Suntem, de asemenea, una dintre puținele companii de pe piața românească, și nu numai, cu expertiză intersectorială, ceea ce e un plus foarte mare pentru clienții noștri, pentru care putem veni constant cu idei noi și inovative.
Care sunt noutățile în materie de produse noi?
H.R: Avem mai multe produse noi în dezvoltare care vor produce schimbare în sectoare importante, aș putea să exemplific cu un proiect legat de combaterea spălării de bani în domeniul bancar. La fel, lucrăm direct cu departamentele de inovație din companii din Germania și Olanda pentru a crea un serviciu complex pentru zona de asigurări. Atât în cadrul produselor existente cât și în cazul celor noi, implementăm tehnologii avansate de AI generativ care nu sunt doar extensii, ci chiar integrate în produsele existente. Acest lucru ne ajută sa mărim eficiența și adaptabilitatea produselor noastre raportat la așteptările clienților noștri.
Care sunt gamele de produse comercializate?
H.R: Grupul msg este lider mondial în materie de produse de asigurari si reasigurări în mediul SAP, atât pentru clienti de mari dimensiuni cât și clienti mici și mijlocii. Adițional, avem produse de succes atât crossbusiness, cât și în domeniul financiar – bancar sau logistică.
În ce stadiu se află piața în care activați, la momentul actual?
H.R: Faptul că noi putem livra o combinație de produs și soluții ne ajută să ne adaptăm la orice perioadă, e o dualitate ce ne permite să fim mereu alături de client. Dacă azi, într-o perioadă cu inflație mare, clienții sunt concentrați pe produse, ei știu că, atunci când sunt gata să investească, vor găsi tot la noi și partea de solution consulting.
Lucrăm constant la relația pe care o avem cu clienții; ne dorim relații de lungă durată în care să fim parteneri, de aceea în .msg veți regăsi ușor clienți sau proiecte pe care se lucrează de 12-13 ani.
Ce ne puteți spune despre tendințele pieței?
H.R: Observ 3 tendințe care au, în prezent, un impact major în modul de lucru din IT:
Adopție sporită a AI generativ și a învățării automate: pe măsură ce tehnologiile AI și învățarea automată continuă să avanseze, ne putem aștepta să vedem din ce în ce mai multe organizații care adoptă aceste instrumente pentru a automatiza procesele, a îmbunătăți eficiența și a lua decizii mai informate. AI și machine learning ar putea deveni practici standard în multe departamente IT, permițând companiilor să rămână competitive și să stimuleze inovația.
Focus pe cybersecurity: odată cu numărul tot mai mare de atacuri cibernetice și de încălcări ale securității datelor din ultimii ani, securitatea cibernetică va continua să fie o prioritate de top pentru organizațiile IT. Ne putem aștepta la noi tehnologii, instrumente și strategii care vor apărea pentru a ajuta companiile să își protejeze datele și sistemele.
Cloud computing: Cloud computing a transformat deja modul în care operează multe companii, iar această tendință o să continue. Vor fi tot mai multe companii care își mută operațiunile IT în cloud, permițându-le să se extindă mai ușor, să reducă costurile și să îmbunătățească eficiența operațională; în același timp, este posibil să apară noi tehnologii și servicii bazate pe cloud, precum și o mai mare interoperabilitate între platformele cloud.
Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?
H.R: Suntem o companie ce creează enterprise software si consulting, astfel ca nevoia clientului final ne vine adresată prin companiile pentru care lucrăm. Toate produsele create de .msg vin cu componente inovative, pentru fiecare branșă de business în parte, și relaționează cu specificul și așteptările fiecărui client. Cele mai noi produse sunt create în jurul tehnologiilor AI și cloud, și răspund, astfel, nevoilor de eficiență și rapiditate sporite, solicitate în special pentru automatizarea proceselor interne ale clientului.
Ce estimări aveți pentru restul anului 2024?
H.R: Ne aflăm într-un cadru economic volatil, unde sectoarele puternice din Europa, și nu doar, suferă de lipsă de predictibilitate și creștere continuă a costurilor. Chiar dacă inflația în Europa s-a redus în acest an, după doi ani de valori foarte ridicate, efectele se vor propaga cel puțin până la sfârșitul lui 2024. Acest lucru se traduce în nevoia companiilor de a se adapta la o cerere dinamică a serviciilor, printr-o grijă de menținere a costurilor la un nivel sustenabil.
În consecință, companiile aleg să investească în tehnologie inovativă, dar și într-o organizare interna agilă și modernă, care nu depinde de mulți furnizori externi. msg are un avantaj competitiv pe piață, fiind o companie stabilă si auto sustenabilă, un partener de încredere pentru mari clienți europeni și mondiali, alături de care construim succesul comun.