Ciprian Rotaru
MHS Truck & Bus, importator general al vehiculelor comerciale MAN în România, a prezentat noua linie MAN TG în data de 29 mai 2013, la București. Noile modele reprezintă răspunsul mărcii germane la provocările tehnologiei, pentru atingerea standardelor de mediu foarte exigente ale normelor Euro 6, în vigoare din luna ianuarie a anului viitor, dar și răspunsul de a fi eficient în același timp. Clienții invitați pentru a fi martorii acestor realizări de excepție, au vizionat cele 13 camioane expuse, au avut ocazia de a sta de vorbă cu tehnicienii și specialiștii MAN prezenți și au testat camioanele în cadrul unor probe de drum.
„Ne așteptăm la vânzari semnificative pentru acest nou model, începând de anul viitor. Astăzi oferim clienților noștri ocazia de a conduce și de a evalua camionul. Părerea formată după test-drive va fi cea mai veridică notă acordată gamei TG”, a declarat Jorge Leuschner, CEO MHS Truck & Bus.
Optimizarea design-ului exterior a avut drept scop atât îmbunătățirea aerodinamicii, cât și a liniei estetice, în timp ce interiorul cabinei oferă un confort sporit și o mai bună funcționalitate.
Noul motor este conceput special să respecte norma internațională de poluare Euro 6, eliminând practic emisiile de CO2, cu menținerea caracteristicilor de performanță ale motorului Euro 5. Soluția MAN la aceste noi standarde este un ansamblu complex, aproximativ de mărimea unei mașini de spălat, montat în partea laterală a camionului, controlat electronic, cu sistem de recirculare a gazelor de eșapament și sisteme de filtrare a particulelor. Uimitoare la această soluție este scăderea semnificativă a consumului de AdBlue®, și anume cu 50% în comparație cu modelul anterior. La această expoziție de camioane, în timpul probelor de drum, vizitatorii au putut constata faptul că indicele de consum continuă să fie impresionant de eficient, îndeplinind în același timp și noile standarde ecologice.
“Am luat în serios lupta pentru consumul de carburant și oferim cu mândrie clienților noștri noile modele Euro 6, care sunt la fel de eficiente și economice precum cele Euro 5. Clientul trebuie să simtă că ne pasă de vehiculul său, la fel cum ne pasă și de afacerea lui.” a adăugat George Geadău, Directorul de Vânzări al MHS Truck & Bus.
MAN a prezentat publicului și îmbunătățirile aduse siguranței în trafic: MAN BrakeMatic®, care acționează automat frânele prin sistemul electronic EBA în situațiile periculoase, scurtând semnificativ distanța de frânare. Șoferii beneficiază de asistența programului de siguranță și stabilitate ESP, de sistemul LGS destinat menținerii traiectoriei corecte pe sensul de mers și de sistemul ACC pentru asigurarea distanței optime, raportată la vehiculul din față.
În același cadru au fost prezentate clienților și alte noutăți, printre care și sistemul Comfort Service Contract, prin care rețeaua MAN asigură operatorului de transport, în schimbul unei sume plătite lunar, toate intervențiile de întreținere și reparație, un serviciu deosebit de apreciat de către directorii financiari ai companiilor de transport, contribuind în mod direct la eficientizarea și predictibilitatea costurilor.
O altă atracție a prezentărilor a fost MAN TeleMatics®, un sistem inovator prin care managerii de flote pot analiza datele despre parcul auto recepționate prin GPRS de la echipamentul instalat pe fiecare vehicul, inclusiv localizarea GPS, având posibilitatea de a monitoriza astfel consumul, uzura și costurile operaționale. Numărul posesorilor de camioane ce utilizează aceste tehnologii este în continuă creștere, îmbunătățind controlul și reducând costurile operaționale.
Interviu George Geadău – Director de Vânzări MHS Truck & Bus
Easy Engineering: Câţi participanţi au fost la acest eveniment?
George Geadău: La eveniment au participat peste 300 de oameni care activează în domeniul transportului internaţional, în sectorul construcţiilor şi în alte ramuri ale industriei. Participanţii au avut ocazia să testeze 10 dintre cele 13 modele de camioane prezentate în cadrul evenimentului.
Easy Engineering: Ce estimări aveţi în privinţa vânzărilor noului camion Euro 6?
George Geadău: Noul model abia lansat se bucură de succes în ţara noastră. Momentan sunt deja 10 maşini în producţie iar reprezentanţii companiei estimează că, până la sfârşitul anului să vândă minim 30 de unităţi. Acest lucru in condiţiile în care modelul Euro 5 se mai poate comanda.