Bosch şi PSA Peugeot Citroën au dezvoltat tehnologia hibrid hidraulic, care, comparativ cu un motor cu ardere internă obişnuit, reduce consumul de carburant cu până la 45 la sută în cazul conducerii exclusiv în mediul urban.
Obiectivele tehnologiei dezvoltate de Bosch împreună cu PSA Peugeot Citroën au fost clare: asigurarea unui sistem de propulsie hidraulică hibridă care va reduce în mod semnificativ consumul de carburant şi emisiile de CO2 în cazul autovehiculelor compacte. Sistemul este compatibil şi cu autoturismele din alte segmente, precum şi cu camioanele uşoare pentru transportul de marfă în oraşe. Mai mult, sistemul hibrid utilizează energia care, în condiţii normale, ar fi irosită. Acest ansamblu mecanic-hidraulic asigură un sistem de propulsie hibridă low-cost, solid şi uşor de reparat. Mai mult, acest sistem nu necesită o infrastructură specializată, lucru care îi permite să fie utilizat la scară largă, la nivel global.
Hibridul hidraulic este proiectat pentru a permite un efect de amplificare care ar fi asigurat, în mod normal, doar de sistemele complexe de propulsie electrică. În acest caz, un motor obişnuit cu ardere internă în combinaţie cu unităţile hidraulice şi cu un acumulator de presiune cu azot asigură o amplificare scurtă a acceleraţiei. Sistemul hibrid poate susţine motoarele cu aprindere prin scânteie şi pe cele diesel la gamele de turaţii în care nu funcţionează la un nivel optim de eficienţă.