Un nou studiu realizat la solicitarea Goodyear în rândul industriei europene de transport rutier de marfă arată că regimul de reglementare este de o importanță vitală pentru managerii de flote de camioane care operează în Europa. Sondajul realizat în rândul a aproape 600 de manageri de flote de pe opt piețe europene arată că reglementările și prevederile legislative au un impact mare asupra modului în care flotele își pot crește profitabilitatea și durabilitatea.
Printre principalele constatări se numără probabilitatea celor mai mari provocări pentru flote, precum costurile legate de consumul de carburant (40%), de angajare și de menținerea pe post a conducătorilor auto (25%) și reglementările (11%). În plus, 76% din flote investesc în instruirea șoferilor pentru a spori eficiența consumului de carburant, iar 68% din flote vor să vadă investiții în întreținerea drumurilor. De asemenea, 51% sprijină inițiativa utilizării de camioane mari şi 68% sunt în favoarea armonizării prevederilor legislative și a reglementărilor în vigoare.
Sondajul, comandat de Goodyear, reflectă faptul că industria transportului rutier de mărfuri investește în viitor. De asemenea, în studiu se arată că multe flote susțin ambițiile Uniunii Europene de a reduce emisiile de carbon. 76% din flote și-au pregătit șoferii pentru a conduce vehicule mai eficiente din punct al consumului de carburant și mai mult de jumătate din flote se asigură că folosesc camioanele cele mai eficiente din punct de vedere al consumului de carburant. În timp ce flotele sunt preocupate de accizele mari la carburant,
un sfert dintre ele fac deja apel în mod activ la legile legate de reducerea CO2. Acest lucru reflectă faptul că eforturile flotelor pentru a reduce costurile legate de consumul de carburant sunt în linie cu agenda verde a Uniunii Europene.
Deoarece flotele investesc în viitor, ele sunt dornice ca Uniunea Europeană să joace un rol în sprijinirea acestei industrii. Având în vedere impactul condițiilor de drum asupra eficienței flotelor, 68% dintre acestea vor să vadă investiții în întreținerea drumurilor.
“Sondajul nostru arată că, departe de a aduce vreo obiecție la adresa abordării Uniunii Europene de a reduce emisiile de carbon, industria înțelege nevoia de a deveni mult mai ecologică și mai eficientă din punct de vedere al consumului de carburant. Odată ce Parlamentul European nou ales și Colegiul comisarilor europeni vor fi convocate, le vom atrage atenția asupra provocărilor majore cu care se confruntă industria europeană de transport rutier de mărfuri. Este vital ca regimul de reglementare să vină în sprijinul flotelor de a deveni tot mai sustenabile”, a declarat Michel Rzonzef, Vice Președinte pentru anvelope comerciale la Goodyear Europa, Orientul Mijlociu și Africa.
Simpozionul Goodyear ce urmează să fie oragnizat pentru a dezbate viitorul mobilității vine în prelungirea unui eveniment similar organizat în 2012, care s-a concentrat pe eficiența consumului de carburant. Simpozionul din acest an va reuni factori de decizie cheie din întreaga Europă, precum și cele mai importante figuri și manageri de flote de top din industrie. Cercetarea derulată în 2014 se bazează pe un angajament pe termen lung al Goodyear de a investi în obținerea de informații noi, perspective clare și un nou mod de a gândi pentru a ajuta la modelarea viitorului transportului rutier în Europa.