Geplast este o companie cu capital integral romanesc, infiintata in 1994, si care se remarca astazi ca unul dintre cei mai mari importatori si distribuitori de semifabricate plastice, compozite si metalice din Romania. Pentru proiectele cu cerinte tehnice si estetice deosebite, materialele noastre sunt recunoscute pentru performanta inalta si durabilitate. Solutiile Geplast sunt destinate constructiilor, industriilor si productiei publicitare, cat si altor domenii conexe.
Care sunt domeniile principale de activitate ale companiei?
Laurentiu Guriencu: Geplast se ocupa de import si distributie nationala, asigurata prin 12 sucursale zonale, deservite de 2 centre logistice. Calitatea si performantele superioare ale materialelor noastre, sunt sustinute de promptitudinea livrarilor, extrem de importante pentru partenerii nostri. Gama larga de materiale oferite din stoc, dar si cele ce impun comenzi speciale, ne ajuta sa raspundem cerintelor clientilor. In completarea portofoliului de materiale, vin serviciile de prelucrare a semifabricatelor de tip placi, prin operatiuni de frezare, debitare si casetare.
Care sunt noutatile pentru anul 2020 in materie de produse noi?
L.G: Am identificat o nevoie in crestere pentru alternative la materiale rigide care sa permita redarea unei imprimari de calitate (print digital, serigrafic, flexo print etc.). Ne vom adresa prin urmare specialistilor din domeniul productiei publicitare, cu noi solutii care sa raspunda exigentelor lor in materie de calitate, rezistenta si timp de executie.
Pentru arhitecti si constructori, am anuntat deja parteneriatul incheiat cu DuPont pentru distributia placilor minerale compozite CORIAN – gamele de interior si de exterior. Noutatea aici, consta in folosirea panourilor compozite CORIAN la exterior, in sistem fatada ventilata, brand-ul fiind asociat de-a lungul anilor doar cu solutii finite sanitare si decorative, destinate utilizarii la interior.
Ce game de produse comercializati?
L.G: Portofoliul nostru include semifabricate sub forma de placi, blocuri, bare si profile metalice, plastice si compozite, materiale cu care ne adresam unor domenii diverse prin cele trei divizii Geplast, respectiv: Arhitecturale, Productie Publicitara si Plastice Industriale.
Astfel, Divizia Arhitecturale, se distinge prin materiale destinate fatadelor ventilate si interioarelor. De la placi compozite din aluminiu, marca Alucobond, pana la panouri din fibrociment Cembrit si beton aparent Rieder, portofoliul nostru include materiale compozite de ultima generatie, disponibile intr-o varietate de formate, dimensiuni, texturi si culori.
Prin divizia Productie Publicitara, ne adresam cu preponderenta specialistilor din industria de productie publicitara cu materiale rigide si flexibile (PVC, folii din PVC rigid, PMMA, HIPS, APET si PETG, polipropilena celulara etc.), carora li se adauga tabla si profilele din aluminiu, placile din policarbonat si sistemele de fixare, alaturi de profilele pentru casete si litere independente. Gama de materiale este completata de o varietate de sisteme de expunere.
Plastice Industriale propune pietei locale semifabricate termoplastice si tehnice de calitate superioara, sub forma de placi, bare si electrozi de sudura: PE, PP-C si PP-H, PVC-U, PVDF, ABS, PMMA si PC, PS ESD etc. Materialele sunt fabricate cu preponderenta de Roechling si se disting prin rezistenta si durata mare de viata, fiind preferate in aplicatii industriale specifice, in industria alimentara (gamele specializate aprobate pentru contactul cu produsele alimentare), sau la aplicatii ce impun un grad sporit de disipare a sarcinilor electrice.
Ce ne puteti spune despre tendintele pietei?
L.G: Daca privim generic piata de distributie a semifabricatelor plastice, compozite si metalice, observam o tendinta ascendenta, specifica ultimilor 4 ani. Cu siguranta, cresterea inregistrata vine si ca urmare a maturizarii pietei. Aceasta maturizare este datorata in mare parte si unui proces amplu de educare a pietei ce a vizat comunicarea avantajelor pe termen lung ale solutiilor de inalta calitate.
In ansamblu, tendintele pietei, despre care credem ca vor continua sa se afirme si anul acesta, se refera la tehnologia verde in constructii, dar si in alte sectoare, respectiv la sustenabilitate.
Care sunt cele mai inovatoare produse comercializate?
L.G: Portofoliul nostru este vast si am urmarit in permanenta sa oferim cel mai inalt nivel de calitate, in conditii competitive. Aceasta atrage dupa sine si materiale inovatoare, pe segmentul lor de piata. Inovatia, daca facem referire la destinatia finala a materialului sau la domeniul in care este folosit, poate consta in proprietatea de disipare permanenta a sarcinii electrice, cum este cazul placilor din policarbonat compact, Europlex SDX.
Inovatoare sunt si placile PMMA, marca Plexiglas, special concepute pentru aplicatii ce impun iluminatul LED si care isi schimba culoarea odata iluminate artificial (ex. gama PLEXIGLS LED Back & White).
Placi ceramice pentru interioare si exterioare cu proprietati fotocatalitice si de hidrofilie ce curata aerul si combat poluarea – ACTIVE 2.0., constituie o inovatie in domeniul constructiilor, in special in contextul schimbarilor climatice si a necesitatii tot mai acerbe de reducere a nivelului poluarii.
Ce estimari aveti pentru anul 2020?
L.G: Credem ca 2020 va veni sa consolideze tendinta usor ascendenta a pietei, cunoscuta in 2019. De asemenea, grija creantelor va fi una si mai mare, minusul lichiditatilor din piata fiind si mai acut resimtit.