workhouse

DAF LANSEAZA NOILE MODELE DE CAMIOANE CF SI XF

Noile camioane lansate de DAF garantează clienților cele mai mici costuri de operare în contextul unei disponibilități maxime în utilizarea vehiculului. „Bazându-ne pe excelentul renume câștigat în Europa de gama curentă de vehicule Euro 6, sub aspectele de eficiență în consum, fiabilitate și confort la condus, am dezvoltat o nouă generație de camioane din seriile CF și XF ce reprezintă îmbinarea perfectă între nevoile clientului și cele ale șoferului” a declarat Preston Feight, președintele DAF Trucks. „Având în spate servicii suport de cea mai înaltă calitate, precum și o structură profesionistă de dealeri, noile camioane CF și XF, care vor intra în producție în vara lui 2017, reprezintă o încântare absolută pentru proprietar și un vis real pentru șofer.”

Beneficiile noilor modele CF și XF

  • O scădere de 7% a consumului de carburant, obținută prin: inovațiile aduse motoarelor PACCAR MX-11 și MX-13; noua cutie automată performantă TraXon; noua punte spate cu eficiență crescută și raporturi mai rapide;
  • O nouă frână de motor integrată
  • O încărcătură utilă de până la 100 kg mai mare, datorită noului sistem compact de post-tratare a gazelor de eșapament
  • Durată maximă de disponibilitate și funcționare a vehiculului: intervale de revizii de până la 200.000 km; grad ridicat de accesibilitate pentru carosieri;
  • Sistemul DAF Connect de management al parcului auto pentru cel mai înalt nivel de eficiență în transport.

Osii spate cu eficiență crescută

Osiile spate au fost reproiectate, fiind disponibile reducții până la 2.05:1 pentru rularea la viteză de croazieră de 85 km/h la doar 1000 – 1040 rpm, în funcție de linia motoare aleasă. Noua generație de diferențiale vine cu un design complet refăcut al coroanei și pinionului, pentru atingerea unui nivel maxim de durabilitate, eficiență și silențiozitate.

Aplicarea de lubrifianți cu vâscozitate redusă, menținerea unui nivel redus de ulei în puntea spate și fricțiunea redusă între rulmenții de capăt ai roților contribuie de asemenea la creșterea eficienței consumului.

Cutia de viteze TraXon ca dotare standard

Cutiile de viteze automate TraXon de ultimă generație sunt instalate din fabrică pe noile modele CF și XF, prevăzute cu 12 viteze, versiunea standard și 16 viteze versiunea opțională. Nivelul mai scăzut de pierderi de putere prin fricțiune, capabilitatea de schimbare mai rapidă în trepte superioare și utilizarea extensivă a funcției EcoRoll contribuie la funcționarea vehiculului în domeniul de consum minim de carburant. Noile cutii de viteze sporesc și confortul șoferilor, fiind deosebit de silențioase și asigurând un control precis al ambreiajului. Modul de variație al raporturilor de transmitere permite o manevrabilitate excelentă a camionului, chiar și la  instalarea unor linii motoare mai rapide.

Electronică avansată

Noile CF și XF au o arhitectură electrică și electronică absolut nouă, care introduce o unitate de control pentru integrarea personalizată a liniei motoare, incluzând funcțiile îmbunătățite EcoRoll și pilot automat, precum Dynamic Cruise, ce permite adaptarea pilotului automat în funcție de condițiile de trafic. Grație progresului realizat de DAF în integrarea funcționalităților PCC (Controlul predictiv al vitezei de croazieră) și EcoRoll, PCC poate acum activa EcoRoll-ul mai devreme, în momentul în care, pe baza calculelor, ambele tehnologii determină că inerția vehiculul va fi suficientă pentru a-l trece, în poziția neutru, peste vârful rampei, într-un anumit interval de viteză.

Performanțe de top pentru frâna de motor PACCAR Engine Brake

DAF a adus îmbunătățiri semnificative nu doar performanțelor motorului, ci și frânei de motor integrate. Puterea maximă de frânare a motorului PACCAR MX-11 a crescut de la 320 la 340 kW, iar puterea efectivă de frânare a crescut cu 20% la turații în domeniul 1000 – 1500. În ceea ce privește configurația MX-13, puterea maximă de frânare este 360 kW, iar în domeniul de turații 1200 – 1500, puterea de frânare a crescut cu până la 30%.

Optimizări la nivel de aerodinamică

Pentru obținerea celui mai mic consum posibil, DAF a îmbunătățit aerodinamica noilor modele CF și XF, instalând un parasolar cu design regândit. De asemenea, seria XF este dotată cu extensii ale apărătoarelor roților și ghidaje pentru dirijarea fluxului de aer în spatele grilei, asigurând o aerodinamică optică în jurul camionului și în compartimentul motorului. Noile închideri ale grilei reduc din frânarea datorată aerului, iar noile închideri ale distanțelor de separare dintre faruri și deflectoarele de colț asigură nivelul optim de aerodinamică.

Special pentru noile modele CF și XF, DAF a conceput și proiectat un nou sistem de post-tratare a gazelor de eșapament (EAS). În consecință, s-a obținut spațiu suplimentar pe șasiu pentru instalarea unui rezervor de combustibil mai mare, compresoare, cutii cu unelte sau picioare suport.

Prin tehnologia substraturilor avansate se obține o reducere de 40% din volumul total al unității EAS, fără a afecta însă contrapresiunea, intervalele de curățare a reziduurilor sau eficiența DeNOx. Cutia compactă se încălzește mult mai repede și permite astfel motorului să funcționeze mai rapid și la o frecvență ridicată, în domeniul cel mai eficient de consum.

Caracterul compact al unităților EAS înseamnă și că, la anumite aplicații, convertorul catalitic și filtrul de particule diesel nu mai trebuie să fie separate, contribuind astfel la eficiența globală.

Un alt avantaj major al noului EAS ultra-compact este greutatea mai mică cu circa 50 kg. Astfel, grație și unor măsuri suplimentar implementate, precum optimizarea greutăților motorului, respectiv șasiului, noile camioane din seriile CF și XF pot susține o încărcătură utilă cu 100 kg mai mare.

Durata maximă de disponibilitate și utilizare a camionului

La noile modele CF și XF, intervalele de revizie s-au mărit de la 150.000 la 200.000 km. În ciuda aspectului său compact, noua unitate de post-tratare a gazelor arse are capabilități inegalabile, intervalele de curățare a reziduurilor putând fi până la 500.000 km, ceea ce contribuie la durata maximă de utilizare a camionului.