Daikin România, subsidiara locală a liderului mondial pe piața aparatelor de aer condiționat, este primul producător de pe piața locală de HVAC-R care investește în propria platformă de comerț online, prin care pune la dispoziția clienților săi servicii integrate de vânzare, precum consultanță digitală, instalare rapidă asigurată de profesioniști, costuri transparente, garanție extinsă, transport gratuit și suport permanent post-vânzare pentru produsele destinate calității aerului din locuință. Specialiștii Daikin explică strategia companiei de a fi mai cât mai aproape de consumatori.
Easy Engineering: Ce caută clienții când cumpără produse sau servicii?
DAIKIN: Cliențiii caută în special soluţii de purificare și climatizare complete, cu design nou, ușor de integrat în orice tip de amenajare, dotate cu tehnologii inovatoare pentru funcționare silențioasă și distribuție optimă a temperaturii, cu senzori pentru menţinerea temperaturii și umidității optime în cameră și control inteligent. Gamele de top, precum Daikin Emura, Ururu Sarara sau Stylish, se remarcă în piață prin eficiența energetică ridicată și impactul scăzut asupra mediului. În segmentul produselor comerciale, observăm interes crescut pentru echipamentele cu vaporizare directă (gama VRV și SKY AIR) și echipamentele Applied Systems (chillere, centrale de tratare aer, ventiloconvectoare).
E.E: Care sunt principalele nevoi ale clienților?
DAIKIN: În general, clienții își doresc un proces cât mai simplu și rapid, atât pentru achiziționarea echipamentelor performante de care au nevoie, cât și pentru serviciile de montaj și transport. La fel de mult contează și nevoia de siguranță în ceea ce privește buna funcționare a echipamentului pe termen lung, dar și încrederea că se pot baza oricând pe sprijin din partea vânzătorului/producătorului. Printre nevoile clienților se numără și menținerea confortului interior la nivelul optim inițial de la momentul instalării, fără deteriorare în timp datorită factorilor externi echipamentului, sau extinderea duratei de viață a unor echipamente cu valoare superioară, concepute pentru eficiență și care integrează cele mai recente tehnologii în domeniu.
E.E: Cât de importante sunt serviciile after-sales?
DAIKIN: Sunt foarte importante serviciile pre și post-vânzare: consultanță, vizită locație, ofertă personalizată, instalare, punere în funcțiune și intervenție în garanție sau suport de fiecare dată când au nevoie. Prin tot ceea ce facem, la Daikin urmărim să îmbunătățim calitatea aerului pe care îl respirăm atât în interior, cât și în exterior, și facem acest lucru prin soluții ecologice, cu un consum redus de energie, pliate pe nevoile dinamice ale clienților. Viziunea Daikin este aceea de a oferi tuturor categoriilor de clienți soluții de climatizare și experiențe premium, nu numai prin produse de calitate, dar și prin interacțiunea pe care acesta o are cu noi pe întreaga durată de viață a echipamentelor.
E.E: Ce servicii after-sales oferiți?
DAIKIN: Un pilon important al business-ului nostru este reprezentat și de divizia de service, care pune la dispoziția partenerilor și clienților Daikin servicii de service în garanție și post-garanție. Pe lângă activitățile tradiționale, precum asistență la montaj, punerea în funcțiune a echipamentelor și diagnosticarea defecțiunilor, Daikin a dezvoltat și servicii care implică monitorizare, evaluare și mentenanță predictivă, upgrade sau audit energetic. Cum căutăm în permanență să venim cu noi soluții orientate spre nevoile și așteptările consumatorilor, oferim cele mai bune servicii post-vânzare clienților noștri prin intermediul partenerilor Daikin Home Comfort Expert & Heating Partner. Pentru echipamente din gama VRV putem oferi pachete de mentenanță predictivă la distanță și reușim cu această abordare, prin analiza și interpretarea continuă a datelor de funcționare, să oferim recomandări de intervenții tehnice înainte ca presupusul defect să se întâmple. De asemenea, dacă vorbim de digitalizare și control online, toate produsele noastre din acest domeniu pot oferi informații elocvente pentru ulterioare eficientizării de reglaj specific și eficientizare energetică.
E.E: Ce fel de suport oferiți clienților dvs.?
DAIKIN: Compania este concentrată permanent asupra creșterii nivelului de satisfacție a clienților cu privire la serviciile pre și post-vânzare. Ne dorim să fim în contact direct inclusiv cu utilizatorii rezidențiali ai echipamentelor Daikin, oferindu-le posibilitatea de a accesa serviciile premium de instalare Daikin prin intermediul platformei dedicate de e-commerce lansate anul trecut – buydaikin.ro, precum și serviciile post-vânzare, în cadrul programului Stand By Me. Dezvoltarea continuă a rețelei de parteneri, prin training-uri și cursuri care asigură cel mai ridicat nivel de informații și cunoștințe în domeniu, este, de asemenea, una dintre principalele direcții pe care ne axăm. Mai mult, magazinul online Daikin include un configurator inteligent de produse pe care utilizatorii îl pot folosi pentru a-și alege corect echipamentele potrivite spațiului pentru care sunt destinate și toate accesoriile compatibile, în funcție de indicatori precum suprafață sau tipul de izolație a locuinței. Totodată, prin intermediul aplicației online Daikin Onecta, ca dotare standard sau opțională, toate modelele de aparate de aer condiționat din gama rezidențială pot fi controlate de la distanță. La performanța energetică a unităților Daikin contribuie și tehnologiile și funcțiile performante, precum „Ochiul Inteligent”, care detectează faptul că persoanele au părăsit încăperea și comută automat unitatea în modul stand-by după 20 de minute, pentru a economisi mai multă energie. De asemenea, detectează prezența persoanelor din încăpere și își direcționează fluxul de aer într-o alta direcție, pentru evita contactul direct și pentru a nu deranja. Un alt senzor special proiectat de Daikin este „Grid Eye”, care măsoară temperatura de la nivelul suprafețelor pentru a asigura distribuția aerului către suprafețele cu o temperatură mai ridicată.
E.E: Spuneți-ne despre distribuția pieselor de schimb (dacă există) sau despre orice alte produse after-sales.
DAIKIN: Piesele de schimb, o componentă foarte importantă în domeniul after sales, beneficiază de o coordonare precisă la nivel local cu depozite dedicate și amplasate cu interconectivitate. Beneficiarilor de soluții Daikin din domeniul IT, de exemplu, le oferim consultanță și pachete speciale prezente în locația deservită, iar companiilor din domeniul food-retail cu care colaborăm, mai ales pentru echipamentele de refrigerare oferite ca parte a soluției complete Daikin, asigurăm un stoc de piese de schimb dinamic la nivel național, în 3 locații, permițând partenerilor implicați să remedieze orice disfuncționalitate în câteva ore de la sesizare.
E.E: Ce impact are inovația asupra clienților dvs.?
DAIKIN: Investim foarte mult în zona de cercetare și dezvoltare. Sustenabilitatea și inovația sunt părți integrante importante din Viziunea Daikin privind mediul pentru 2050. Prin dezvoltarea de noi soluții inovatoare, inclusiv VRV 5 cu tehnologia unică Daikin Shîrudo (oferă siguranță utilizrii sistemelor), reducem și mai mult amprenta noastră de carbon. Daikin a confirmat și eficiența tehnologiei sale inovatoare Flash Streamer împotriva virusului SARS-CoV-2. Testele de laborator au evidențiat capacitatea tehnologiei brevetate de Daikin de a neutraliza peste 99,97% din virusul SARS-CoV-2 după trei ore de iradiere a particulelor virusului și peste 93,65% după o singură oră de iradiere. Cu alte cuvinte, vorbim de o calitate superioară a aerului la interior, fără virusuri, alergeni, particule nocive sau substanțe volatile.
Foarte apreciate de clienții sunt și tehnologiile Inverter (permite unităţilor Daikin să lucreze la capacitate parţială, ceea ce înseamnă reducerea consumul de energie, a costurilor de funcţionare şi a emisiilor de CO2 cu până la 25%) și Bluevolution, cea mai inovatoare tehnologie care utilizează agentul frigorific R-32 (reduce amprenta emisiilor CO2 asupra mediului). De altfel, în 2018, Daikin a fost pionier și a făcut istorie prin introducerea primelor chillere cu agent frigorific R-32. Au urmat în același an chillerele cu compresor tip scroll cu „free-cooling”, iar în 2020 a fost lansată și pompa de căldură care funcționează cu agent frigorific R32. În prezent, Daikin este lider de piață, cu cel mai mare număr de instalații R-32 din lume – o dovadă a experienței și cunoștințelor Daikin, precum și a calității și fiabilității produselor sale R-32.
Mai multe informații despre portofoliul de produse Daikin sunt disponibile pe site-ul Daikin sau pe canalul de YouTube.