MB CRUSHER, DE CE RECICLAREA DESEURILOR DE ASFALT ESTE O SOLUTIE LA LIPSA DE MATERIALE

Gestionarea și achiziționarea de materiale în sectorul infrastructurii este din ce în ce mai mult în centrul atenției, din cauza exploziei actuale a costurilor și a lipsei de materiale. Să luăm, de exemplu, asfaltul: câți kilometri noi de infrastructură rutieră sunt nou  construiți, câte proiecte noi trebuie finanțate și câte drumuri sunt în fază de reparație ? 

Este suficient să spunem că rețeaua rutieră mondială are o lungime totală de aproximativ 411 000 km. Numai întreținerea pentru a împiedica fisurile și gropile în afectarea transportului este enormă.

Atât construirea de drumuri noi, cât și repararea celor existente necesită materiale noi

Orice activitate de întreținere a drumurilor implică îndepărtarea asfaltului vechi și așternerea unui nou strat de bitum asfaltic , iar recuperarea asfaltului îndepărtat în vederea reutilizării, implică o etapă de reducere a volumului. 

Așadar, întrebarea este: cum poate fi accelerat acest proces?

În Austria, o companie de terasamente și logistică, care deține și un punct de producție de pietriș și nisip, a făcut exact acest lucru. În centrul său de reciclare, colectează și reciclează deșeurile de C&D și asfaltul de pe șantierele sale  pentru a le utiliza în producția de stabilizator. Ei fac acest lucru cu o cupă de concasor BF80.3 instalată pe excavatorul lor, aleasă în locul unei instalații fixe tocmai datorită confortului cu care poate fi deplasată pe șantier, versatilității care îi permite să producă material de diferite granulometrii în mod independent, ușurinței de întreținere, ceea ce aduce economii de timp și costuri.

Dacă luăm în considerare faptul că asfaltul este 100% reciclabil și poate fi efectuat de mai multe ori și că asfaltul frezat (RAP) este deosebit de potrivit pentru zonele cu trafic intens și pentru suprafețe mari, tocmai pentru că face ca pavajele rutiere să dureze mai mult și să fie mai solide, atunci putem înțelege și alegerea unei alte companii care folosește o cupă de concasor MB-L160 pe încărcătorul său Caterpillar 924G pentru a zdrobi cantități uriașe de asfalt neprocesat în bucăți întregi. Acest material cu o instalație fixă creează probleme care duc la perioade lungi de întrerupere. Cupa de concasor cu fălci MB Crusher , in schimb ,face totul mai ușor și mai simplu.

Una dintre celelalte probleme majore ale infrastructurii rutiere este întreținerea drumurilor: cât de multe daune pot provoca fisurile sau gropile? La vehicule, la siguranță însăși. Pentru a scurta timpul de întreținere și pentru a reduce costurile, o companie de construcții de drumuri a instalat un concasor MB-L200 pe Manitou, cu ajutorul căruia reciclează asfaltul frezat și îl reutilizează pentru întreținerea drumurilor. 

Reciclarea asfaltului aduce beneficii nu doar companiei, ci și autorităților locale și celor care gestionează rețeaua de drumuri: reciclarea înseamnă reducerea costurilor de aprovizionare , reducerea totală costurilor de eliminare a asfaltului frezat și scăderea  dependenței fată de punctul de producție.

Nu numai atât, recuperarea materialului frezat este benefică pentru mediul înconjurător , deoarece reduce emisiile de gaze cu efect de seră și protejează resursele naturale, cum ar fi pietrele, nisipul și pietrișul, care nu sunt regenerabile.

Este și mai ușor să faceți acest lucru cu echipamentele MB Crusher. După cum  ne amintește compania austriacă

“Un mare avantaj este, de asemenea, faptul că cupa concasorului este foarte ușor de transportat atunci când este necesar – în special pe șantierele greu accesibile, la lucrările de drumuri în munți sau în zone îndepărtate – astfel încât versatilitatea sa vă permite să faceți mult mai mult decât faceți de obicei: deci, creșteți valoarea muncii dumneavoastră, a șantierului dumneavoastră, respectând în același timp mediul înconjurător.”

A alege calea bună este adesea mai ușor decât credeți.