Tassullo este o companie multinațională care produce de peste 100 de ani materiale pentru toate sectoarele construcțiilor moderne. Produsele companiei sunt apreciate de constructori şi restauratori din toată lumea, calitatea acestora fiind certificată de folosirea lor în restaurarea unor obiective aflate în patrimoniul umanităţii: Arena din Verona, Piaţa Sfântul Petru din Vatican, Colosseum-ul roman sau clădirea Universității Oxford din Marea Britanie.
Printre referinţele naţionale se numără: National Arena din Bucureşti, Aeroportul Henry Coandă din Otopeni, Ansamblul curţilor fortificate „Mareş Băjescu” din judeţul Argeş, Biserica Reformat-Calvină din Reteag, judeţul Bistriţa-Năsăud, Biblioteca Centrală Universitară Cluj-Napoca etc.
Echipa Easy Engineering a stat de vorbă cu Cezar Margine – Marketing Manager, pentru mai multe informații legate de activitatea companiei Tassullo în România.
Easy Engineering: Cum a crescut compania din punct de vedere economic, în timp?
Cezar Margine: Tassullo a început activitatea pe piaţa din România în 2006, iar în anul 2009 a devenit operativă unitatea de producţie din Bolintin Deal, una dintre cele mai moderne fabrici de mortare uscate predozate din România. Tassullo a înregistrat o creştere continuă, uneori chiar exponenţială a cifrei de afaceri şi a cantităţilor de produse comercializate, precum şi o îmbunătăţire numerică şi calitativă a resurselor umane.
E.E: Cine au fost fondatorii?
C.M: Tassullo a luat naştere în anul 1909 în regiunea de nord a Italiei (Tassullo, provincia Trentino), având ca fondatori mai multe persoane marcante ale comunităţii locale din acea vreme. În prezent, Tassullo este o companie multinaţională pe acţiuni.
E.E: Care sunt gamele de produse comercializate?
C.M: Tassullo produce o gamă completă de mortare predozate uscate, produse care pot acoperi cu succes toate necesităţile pieţei actuale de construcţii. Materialele companiei noastre au aplicabilitate pentru construcţii noi, restaurări, construcţii din beton, construcţii pe structura de lemn și construcţii certificate bio.
E.E: Cum se realizeaza distributia?
C.M: Distribuția este realizată prin intermediul reţelei de vânzări, apoi prin distribuitori naţionali sau regionali, astfel produsele Tassullo ajung către fiecare categorie de clienţi care activează permanent sau ocazional pe piaţa de construcţii. Nu ne referim doar la piaţa autohtonă, deoarece fabrica de la Bolintin Deal reprezintă punctul de pornire al produselor care au desfacere şi pe anumite pieţe din Europa centrală şi de est (Austria, Republica Moldova, Bulgaria).
E.E: Care sunt cele mai inovatoare produse?
C.M: Pentru Tassullo, cele mai avangardiste produse sunt reprezentate de materialele certificate bio din gama BIO-E. Toate materiile prime componente, precum şi procesul productiv şi de transport a mărfii au o incidenţă asupra mediului înconjurător care tinde către zero. În afară de aceste produse, există diverse sisteme alternative de termoizolare a clădirilor (sisteme pe bază de vată minerală, plută, silicat de calciu, lemn mineralizat, sau chiar tencuieli termoizolante), sisteme de hidroizolaţii, materiale de restaurări pe bază de var hidraulic natural, etc.
E.E: Aveți multe acțiuni de restaurare a clădirilor vechi. Ce ne puteți spune despre acest lucru?
C.M: În ultimii ani, Tassullo este tot mai prezent pe piaţa de restaurare a clădirilor vechi şi monumentelor istorice. Datorită unei vaste game de produse pentru restaurări, așa cum sunt produsele care nu conţin ciment, ci var hidraulic natural, clădirile restaurate cu materialele Tassullo prezintă o mai mare rezistenţă în timp datorită flexibilităţii, permeabilităţii la vapori şi cromaticii produselor.
E.E: În ce stadiu se află piaţa materialelor pentru construcții acum?
C.M: Începând cu anul 2009 piaţa de construcţii prezintă un trend descedent. Tassullo a înregistrat creşteri de la an la an, valoric şi cantitativ, datorită atenţiei pe care o acordă calităţii produselor şi clienţilor.
E.E: Ce estimări aveți pentru restul anului 2014?
C.M: Estimăm o creştere a cifrei de afaceri in 2014, cu toate că la nivelul pieţei există un blocaj al cererii, iar lupta pentru clienţi este foarte puternică.