Lansat oficial ca model de serie sub brandul Acura, nouă generaţie NSX a fost dezvoltată pentru a oferi o nouă experienţă în materie de sportivitate, una axată pe ideea de a pune şoferul în centrul unei experienţe senzoriale de efect.
Ca şi prima generaţie a modelului NSX, recunoscută pentru modul inovator de abordare a conceptului de performanţă, noul model se bazează pe soluţii tehnice noi în industrie ce au ca punct central un sistem de propulsie hibrid. Montat central, noul propulsor bi-turbo pe benzină în configuraţie V6 la unghi de 75 de grade are rolul principal în actul de propulsie şi funcţionează în tandem cu trei motoare electrice pentru a produce peste 550 de CP.
Resursele motorului pe benzină sunt gestionate de o transmisie automată cu nouă trepte cu dublu ambreiaj ce utilizează un sistem automat de gestiune a turaţiei la trecerea în treaptă inferioară. Două motoare electrice sunt plasate în partea din faţă a maşinii şi sunt responsabile individual de propulsia pe câte o roată motoare, în timp ce al treilea motor electric este plasat între motorul pe benzină şi transmisie şi oferă un plus de putere punţii spate.
Toate cele patru surse de putere funcţionează împreună pentru a oferi cel mai avansat sistem de tracţiune integrală disponibil la ora actuală în segmentul automobilelor de performanţă, intitulat Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Configuraţia suspensiei este una de tip independent faţă/spate, fabricată integral din aluminiu, iar sistemul de frânare dispune de discuri carbon-ceramice.
Respectând tradiţia predecesorului său, care a fost primul model de serie din lume cu saşiu şi caroserie confecţionate exclusiv din aluminiu, noul NSX abordează o filozofie nouă de construcţie ce utilizează o combinaţie dintre aluminiu, oţel ultra-rezistent şi alte materiale avansate pentru structură generală a şasiului şi o podea realizată din fibră de carbon.
În acelaşi timp, NSX marchează o premieră mondială folosind o tehnologie nouă de producţie a elementelor de şasiu care combină flexibilitatea unui proces de turnare cu rezistenţa unui material forjat, permiţând inginerilor să menţină o greutate totală scăzută.
Poziţionarea celor patru motoare şi strategia de scădere a greutăţii prin folosirea materialelor şi tehnicilor amintite îi oferă lui NSX cel mai jos centru de greutate din segmentul din care face parte. Această caracteristică, împreună cu livrarea imediată a puterii graţie ansamblului de propulsie hibrid şi motricitatea asigurată de sistemul avansat de tracţiune integrală, pune bazele unei experienţe dinamice greu de egalat. Noul NSX dispune şi de un sistem dinamic integrat capabil să îi ofere şoferului patru moduri distincte de funcţionare Quiet, Sport, Sport+ şi Track cu setări specifice pentru răspunsul celor patru unităţi de putere, transmisiei, suspensiei, sistemului de direcţie şi efectului sonor al motorului cu aprindere internă.
Varianta de serie a lui Acura NSX are o lungime de 4.470 milimetri, o lăţime de 1.940 milimetri şi o înălţime de 1.215 milimetri. Ampatamentul său totalizează 2.630 milimetri. Este mai mare, mai lată, mai lungă şi mai înaltă decât conceptul prezentat de producătorul premium din Japonia în urmă cu doi ani. În materie de jante şi anvelope, puntea faţă este echipată cu jante de 19 inch îmbrăcate cu anvelope 245/35Z R19, în timp ce puntea spate are pneuri 295/30Z R20 care echipau jantele de 20 inch. Respectivele jante ascund un sistem de frânare carbon-ceramic cu şase pistoane pentru fiecare etrier al punţii faţă, respectiv patru pistoane pentru puntea spate.
“Scopul nostru final a fost de a construi un nou NSX, unul care să respecte moştenirea originalului şi să ofere o nouă experienţă a condusului, una în care fiecare componentă a maşinii respectă cea mai inteligentă parte a maşinii şi anume şoferul” a declarat Mike Accavitti, Vice-Preşedinte Senior şi GM Acura.
Noul NSX va fi produs exclusiv la Performance Manufacturing Center în statul American Ohio şi va fi comercializat pe piaţa europeană că Honda NSX.